Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '12

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
417
 

Sosyal Medyayla Markalaşmak

Sosyal Medyayla Markalaşmak
 

Neden Markalaşmak Zorundayız?

Günümüzde herşey o kadar mikro hale geldi ki önceden sadece köklü ve büyük kurumlar için konu olan marka ve markalaşma kavramı artık kişiler için düşünülmeye, tartışılır hale gelmeye başladı. Elbette yapının bu şekilde dönüşmesinin ardında birçok sosyo-ekonomik faktör yer almaktadır. Örneğin rekabetin artması ve çağın her açıdan daha hızlı hale gelmesi, işletmelerin büyük ve hantal yapılarından sıyrılarak daha mikro birimlerle faaliyetlerini sürdürmesine yol açmaktadır. Çünkü önceden büyük balık küçük balığı yutarken, günümüzde yavaş balık hızlı balığa yem olmaktadır.

Ayrıca bu yapıyı destekleyen “nüfusun artması” faktörü de aynı zamanda hem bireylerin hem de kurumların “kalabalıklar” içinde “güvenilir”, “tanınan”, “bilinen” olmalarını da zorlaştırmaktadır. Bu durum ise kişi ya da kurumların kredibilitesine etki etmekte, bir nevi iş yapabilme gücünü belirlemektedir. Bir diğer deyişle, ne kadar çok bilinir, tanınır, güvenilir ve tutarlı olursanız “kalabalıklar” içinde o kadar farkınız olur ve bir o kadar yaşam alanına sahip olursunuz.

İşte bu açıdan ele alındığında hem kişi hem de kurum olarak hitap ettiğiniz kitle için bir marka değeri taşıyor olmanız önem taşımaktadır. Markalaşma adımları ve stratejilerine burada değinmeyeceğim ancak marka olabilmek için bir değer yaratmanız ve bu değerle bir fark ortaya koymanızın ne derece önemli olduğunu belirtmekte fayda görüyorum.

Sosyal Medyayla Markalaşmak…

Yukarıda özetlediğim; yapıların mikro birimlere dönüşmesi, kişisel marka olmanın önemi, tüm yapının ve birimlerin hızlanması gibi faktörleri birarada ele aldığımızda sosyal medya aracılığıyla markalaşmak ya da markalaşma sürecinde sosyal medyanın kullanımı kaçınılmaz oluyor.

Her bir kurumun, mikro birimlerin ya da bireylerin paylaşmak istediği “mesajların” sosyal ağlar, bloglar, forumlar, sohbet siteleri vb. araçlarla hedef kitleye ya da tüm paydaşlara hızlı ve sürekli olarak ulaştırılabiliyor olması, karşılıklı etkileşime imkan vermesi gibi özellikleri, sosyal medyanın çağımızda ihtiyaç duyulan samimiyet, karşılıklılık, şeffaflık gibi duyguları da doyurulabilmesine olanak sağlamaktadır.

Pek tabii ki sosyal medya araçlarının eğlence amacının dışında bu tür bir yaklaşımla ele alınması durumu çeşitli prensiplerle hareket edilmesi zorunluluğunu ortaya çıkarmaktadır. Dolayısıyla sosyal medyayı markalaşma ya da yeniden konumlandırma  sürecinde kullanmak isteyen bir birey ya da kurumun bu konuda önceden bir araştırma yapması faydalı olacaktır. Aksi halde sahip olduğu itibarı da yitirme ihtimali doğacaktır ki Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgurdan olmak tam da böyle bişeydir.

 

İlgili yazılar:

Ne İşin Var Sosyal Medyada?

İletişim Face'den ve Twit'ten mi ibaret?

Medya Savaşlarından En Az Zararla Çıkma Rehberi

 

http://twitter.com/#!/ikayral

Behiye Isın bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 66
Toplam yorum
: 55
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 666
Kayıt tarihi
: 07.07.10
 
 

1978 Ankara doğumlu, ekonomi ve işletmeciliğe ilgi duyan eğitimini bu alanlarda devam ettiren anc..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster