Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sosyal Ortamda Diyet

Yaz geldi çattı! 

Diyet listelerini aldık. Herşey yolunda görünüyordu, ta ki akşam arkadaş buluşmaları başlayana kadar. Peki şimdi ne yapacağız? Sosyal çevremizi etkilemeden nasıl sağlıklı besleneceğiz? Peki o son kilolar?

İşte hepsi bu yazımızda. Ekranların screenshot tuşlarını hazırlayın. Bu yazımı lütfen yaz sonuna kadar telefonunuza kaydedin. 5-8 kilonun yaz sonuna kadar gittiğini göreceksiniz!

1. ALTIN KURAL:

M O T İ V A S Y O N şart ! Peki bu motivasyonu sosyal ortamımızda nasıl mı oluşturacağız?

Amerika'da geçen yıl yapılan bir araştırmada, obezitenin %57 oranında sosyyal çevreden ve yakın arkadaş grubundan kaynaklandığını biliyor muydunuz! Bu nedenle haydi harekete geçin. Bu süreçte tüm arkadaşlarınızla kaloriyi bölüşmeye ne dersiniz?

2 kişi gittiğiniz bir restoranda koca bir pizza yemek yerine bir pizzayı bölüşme fikri size pek cazip gelmemiş olabilir. Ama sonucunda hem sağlıklı beslenerek hafifleme, hem de sonrasında sade bir kahveye midenizde yer kalacak. Sonrasında oluşacak pişmanlık hissi de yok! Bence güzel bir fikir.

2. KURAL:

Beyaz ekmekten, beyaz undan, şekerden uzak dur! Bunu herkes söylüyor biliyorum ki biliyorsun ama elinde değil. Fakat besin seçiminde tahıllı unlardan yana gitmen insülin sekresyonunun daha sağlıklı olmasını sağlayacak , bu da bir sonraki öğüne daha tok oturmanı sağlayacak benden söylemesi. Daha sağlıklı bir öğün yapman ve ileride insülin direnci oluşması riskini de minimize etmen yanına kar kalacak. 

3. KURAL:

Ah şu alkol.. Sosyal çevrede biliyorum ki içmek istiyorsun. Peki.. O zaman tercihini 1 kadeh beyaz şaraptan yana kullanmaya ne dersin? Hem düşük kalorili, hem daha az asitli olduğu için hem kilo verme sürecini baltalamamış hem de mideni asitle yakmamış olursun. 

4. KURAL:

Su, su, su... Bol su tüketin. Su gereksiniminizi kg başına 30 ml olacak şekilde hesaplayabilirsiniz. Veya idrar renginden takip edebilrisiniz. İdrar rengi daima berrak olmalıdır. .Susamanız demek su içme vaktini geldiğini değil geçtiğini gösterir unutmayın. Su tüketimi  metabolizma hızlandırmanın en kısa ve etkili yoludur. 

Sevgili takipçilerim , sonraki gönderilerde görüşmek dileğiyle.

Sevgiler..

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 8
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 69
Kayıt tarihi
: 17.08.17
 
 

Öğretim Görevlisi Uzman Diyetisyen ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster