Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '11

 
Kategori
Bilişim
 

Sosyal paylaşımda kötüye kullanım

Sosyal paylaşımda kötüye kullanım
 

Pek çoğumuz  bilişim sektörünün getirdiği yeniliklere ayak uydurmaya çalışıyoruz kuşkusuz.. İnternet, mobil ağlar, sosyal paylaşım siteleri de bunlardan bazıları ... Ama ezici bir üstünlükle en çok rağbet gören sosyal paylaşım siteleri. Bu sitelerde hesabım yok diyecek olan var mı çok merak ediyorum? Sosyal hayat orada, iş yaşamı orada, eğitim sektörü ve neferleri orada, medya orada, özel hayat orada. Bakınız bu siteleri kesinlikle kötülemiyorum bilakis ben de aktif kullanıcısıyım. Yalnız son zamanlarda dikkat ettiğim bir konu var ki o da sitelerin kullanım amacından çok farklı yerlere doğru gidiyor olması.

Üye listemizdeki çok yakından tanıdığımız, yaşadığı pek çok şeye tanık olduğumuz bazı şahısların paylaşım sitelerinde özel yaşamının ayrıntısına kadar pek çok bilgi paylaştığını, bu bilgilerin bir kısmının doğru olduğu ancak bir kısmının da belirli bir zümreye hitabedebilme ve sınıf atlayabilme hevesiyle sanki yaşanmış gibi gösterme eğilimi içinde olduklarını, buna ek olarak da başka bir takım insanların da bunlara inanıp haset duyguları besleyerek  ilginç yorumlar yazdıklarını görüp şaşırıyorum..

Bu insanların ruh ve akıl sağlığından gerçekten şüphe eder oldum. Orada gördükleri resimlerdeki hayatlara, okudukları bildirimlere bakarak kıskanan, bunalım yaşayan, mutsuz olan, kafasından kuran pek çok kişiye şahitlik ettim şaşırarak. Diyelim ki gerçeklik payı % 100 paylaşımların, bu kıskançlık duygusu neden? Başkalarının hayatları neden bu kadar önemli bizim ülkemizde? Bunu bu noktaya taşıyanlar kim? Yalnız bu da değil, bu tür sitelerde kişilerin yayımladıkları bazı resimlere de bir anlam veremiyorum. Hep merak ediyorum bu insanların aileleri böyle resimlere kızmıyorlar mı? Bu şekilde davranarak yeni kuşaklarımıza malesef kötü örnek oluyorlar..Bu resimlerle şantajlara alet edilen küçük kızlar duyuyoruz , okuyoruz, kötü hayatlara sevk edilenler bile var zorla..

Birbiriyle atışanlar, söz düellosu içine girenler, küfürler havada savruluyor bazen.. Sosyal paylaşım sitelerinin tabi ki çok iyi tarafları da var, bunları burda saymaya lüzum bile görmüyorum ama bu siteleri kötü amaç ve ruh hallerine alet eden insanlara bir çift  sözüm olacak; lütfen kendinizi biraz geliştirin, bırakın başkalarının hayatlarını, kendi hayatınızda mutluluğu yakalamaya çalışın, hobi bulun kendinize, gezin görün, okuyun bolca. Komplekslerinzden sıyrılın. Toplumsal ve  ahlaki değerlerimize biraz olsun saygı duyun. Duymuyorsanız da bu yaptıklarınızı mümkünse kapalı kapılar ardında yaşayın ki, rahatsız olan bir grup azınlık rahata ersin... Kullanım amacından da dışarı taşımayın bu siteleri..

 

 
Toplam blog
: 8
: 2000
Kayıt tarihi
: 20.11.11
 
 

İstanbul'da yaşıyorum. Evliyim, elektrik elektronik mühendisiyim. Eviyle aşk yaşayan, mutfağına v..