Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '19

 
Kategori
Eğitim
 

Sosyal Sorumluluk Dersleri

 Üniversiteler açıldı bazı bölümlerde topluma hizmet dersleri var. Bu derslerde topluma değer katmak esas alınıyor. Bizde bu faaliyetlerden faydalandık. 2011+2012 Serdar Han ve ekibiyle çok güzel faaliyetler yaptık. Ders çalışma sanat ve spor etkinlikleri. Basında epeyce yer aldı. İkinci beni hoşnut eden. Toplumda ruh sağlığı kapsamında Orçun hocamızın öğrencileriyle bir yıl boyunca gezi okuma ev ziyaretleri film seyretme gibi birçok faydalı etkinlik. Onun dışındakiler mış gibi ve geçiştirilen oldu. Ve daha çok sene sonuna doğru gelen öğrenciler ve faydasız etkinlikler. Öğrenciler kalıcı etkinlikler yapmak istiyorsa sene başında gelsinler. Kalıcı etkinlikler yapalım. Geçiştirilen etkinlikler faydalı olmuyor.

Ben özellikle gazetecilik okuyanlarla bağlantı kurmak istiyorum. Neden engelli haberleri çalışıyorum. Ve engelli haberleri maalesef salya sümük duygusal ve daha çok aciz insan paradigmasını güçlendiriyor. İleride gazeteci olacak gençlerimiz bu algının değişiminde katkı sunabilir. Aciz yâda üstün değil normallik algısını toplumda güçlendirmemiz gerekiyor. Engelline rağmen cümlesi beni çileden çıkarıyor. Engelli haberlerini okurken engelline rağmen cümlesine rastlayınca sinirleniyorum. İşte o rağmenler’le sizler yeni duvarlar örüyorsunuz. Bizim duvarlara değil köprülere ihtiyacımız var. Tıbbi model yani iyileşecek hasta olarak görme anlayışından vazgeçmemiz gerekir. Her bölümden öğrenciyle çalışabiliriz etkinlikler planlayabiliriz. Çünkü bizim alanımız geniş biz her şeyle ilgileniyoruz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..