Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '16

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Soyaslan; "üç aylık engelli maaşları neden kesiliyor?"

Soyaslan; "üç aylık engelli maaşları neden kesiliyor?"
 

SOYASLAN: ÜÇ AYLIK ENGELLİ MAAŞLARI NEDEN KESİLİYOR?


Türkiye Beyazay Derneği Batı Bölge Başkanı Ali Rıza Soyaslan kesilen üç aylık engelli maaşlarıyla ilgili yazılı açıklama yaptı. Soyaslan’ın konu hakkında yazılı açıklamasında şunları söylediği ifade edildi:

‘Türkiye’de yüz binlerce işsiz engelli,  üç aylık maaş yardımı almaktaydı. Ama nedense son dönemlerde bu aylıklar bir bir kesiliyor. Engelli camiasında çok büyük tepki söz konusu.  Keşke üç aylık engelli maaşlarında hane gelirine değil de engellinin geliri kıstas alınamaz mıydı. Şimdi işsiz genç ne yapacak? Annesinin Babasının eline mi bakacak? Bu üç aylık azıcık da olsa üç aylık alan engelli anne babasına muhtaç olmadan 3 ay boyunca kendi kişisel giderlerini az da olsa karşılayabiliyordu.  Şimdi ne yapacak peki. Babasının geliri 5 milyar olsa da bu engelli işsiz genç babasından para istemeyi gururuna yedirebilecek mi? Bir soruyu da başka şekilde soralım. Yeni çıkarılan 65 yaş aylığı hane gelirine bakılmaksızın veriliyor. İşsiz engelli gençlere de bu hak sağlanamaz mı? Elbet sağlanır. Devletimizi bu konuda uyarıyor ve yapmakta olduğu hatadan dönmeye davet ediyoruz. Açıklamamı tarafıma gönderilen bir engelli mektup sözleriyle bitiyorum; Engelli maaşlarındaki hane gelir kıskacından kurtulmak istiyoruz. Ben engelli bir vatandaşım. Bugüne kadar Engelli maaşıyla ihtiyaçlarımı karşılamaktaydım. Maalasef bu hane geliri yüzünden engelli maaşım kesildi.  Benim yaşım 32. İşsizim,  gitmediğim özel sektör kalmadı. Kamuya da girmemiz zor. Şimdi bizler ne yapacağız. Sokağa çıkıp dilencimi olalım veya intihar mı edelim. Babamdan ben nasıl harçlık isteyebilirim. Benim gibi mağdur olan binlerce kişi mevcut. Engelli maaşı kesilmeden önce engelliye maaş aldığı için bir rağbet vardı. Şimdi engelli maaşları kesildi. Maaş yüzünden engellilerin yüzüne bakılmayacak, dışlanacağız diye korkuyorum.  Bu düzenlemeler özellikle engelli ailelerinin omuzlarındaki yükü ağırlaştırıyor.’

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..