Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sözcüklerin dayanılmaz hafifliği

Sözcüklerin dayanılmaz hafifliği
 

Başınız sağolsun dedi adam.( Siz yaşıyorsunuz ya yeter)

Birlikte sınava giriyorlardı. Bu sınav onun için çok önemliydi. Bunun bir sıralama sınavı olduğunu biliyordu. Yanındaki rakibine başarılar diledi. ( Sınavı sen değil, ben kazanırım inşallah)

Benim zırha ihtiyacım yok dedi milletvekili ( Belli ki, dokunulmazlık istiyor )

Bu maç geride kaldı önümüze bakıyoruz dedi , Teknik Direktör. ( Yenilmesek çok iyi olacaktı . Hakem de biraz bizi tutsaydı...)

Yarın ki maç için elbette bir "B" planım var. (Bakalım gazeteciler yutacak mı)

Bugün, fizikten 100 puan aldım. Dün, kimyadan 40 geldi.( İyi notu ben alırım, kötü notu öğretmenler verir)

    Geçmiş olsun, grip olmuşsun galiba ! ( Bana fazla yaklaşmasa bari) Çok güzel bir gol attınız, tebrik ederim. (Çocuk bile atardı) Maşallah, ne şirin, ne tatlı bir çocuğunuz var.( Ortalığı, kırıp dökmese bari) Çok güzel rakı içiyorsunuz. (Şimdiden sarhoş oldu hıyar)

Sözcüklerin içi boş. Konulduğu torbaya göre şekil alıyor. Her ağızda, her dilde bir başka oluyor.
Nasılsınız ? Nasılsam nasılım sana ne !
Bugün hava çok güzel. ( Ne yapayım konuşacak başka bir şey bulamadım, hava umurumda bile değil.)

Hep bu sözcükler delirtti beni...
Tutamadım dilimi, dilim gitti...
Ayna ayna değil, yüzler yüz değil...
Bir ömür, sözcüklere kurban gitti...

Beden dili, ruh dili, kuş dili, aşk dili... Dilden öteye ne var...İşte kimse bilmez o dili...
Dil yarası, gönül yarası, dile düşersen yoktur çaresi...
Bana benden olur her ne olursa, başım selamete girer dilim durursa, dersek de, yine de konuşmaktan kendimizi alıkoyamayız...
Dil yarası derin olur çare bulunmaz deniyorsa da, zaman aşımına uğrar bazı şeyler...
Dil dili açıyor, kalp kalbi açıyor, göz gözü açıyor.
Dil dile değmeyince, yabancı dil öğrenilmez diyor, yaşamın deney sahipleri...
Sözcükler de canlıdır bizim gibi... Doğarlar, gelişirler ve ölürler.
Çok çektirirler, lâstik olurlar, bazı zaman da, çek çekebildiğin kadar.
Kısacası sözcükler çok şey, aynı zamanda da hiç bir şeydir...
Sözcüklerin dayanılmaz hafifliğiyle gerilmeyin...Sözcüklerden de öte yol var...


 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..