Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Sözde mülakat teknikleri!!!

Sözde mülakat teknikleri!!!
 

Herkese selamlar ve simdiden kurban bayraminiz kutlu olsun! Bugunku yazimin konusu beni suan birebir etkileyen bir olay yani is gorusmeleri! Yeni mezun olmus milyonlarca genclerden sadece birtanesiyim. Hayatimin ileriki kisimlarinda cekicegim zorluklari aza indirmek icin yurtdisinda egitimime basladim ve bitirdim. Orada yasadigim kolaylik ve zorluklari ben zaten daha onceki bloglarimin birtanesinde yazmistim, konu o degil. Amerika'dan bana gelen is teklifini ''idealist'' dusuncelerim dogrultusunda reddettim.

Nedeni ise ilk baslayacagim isimin benim icin cok onemli olmasiydi cunku baslayacagim noktayi belirliyor. Is icime cok fazla sinmedi ve belli nedenlerden dolayi Turkiye'ye donup burada is arama karari aldim. 3 ay oldu, cogu kisi icin kisa olan bu surec benim canimi sikmaya basladi. Her gorusmeye gittigimde ve sistemin icine bu sekilde girmeye basladigimdan beri, sistemin catirtilarini yasadim. Nedir bunlar?

1. Mulakat teknikleri yenilenmeli: Gittigim bir cok gorusmelerde bana sorulan sorulardan bir tanesi "Kendinizde begenmediginiz ve begendiginiz 3 sey nedir?'' oldu. Oncelikle niye 3 sey? niye 2 degil 4 degil? Cevabi basit ve is arayanlar icin aci verici...cunku ezbere sorular soruluyor. Bir insan 3 kelimeyle anlatilabilir bir insan ise onun ne ozelligi var acaba? Komplike bir sisteme sahip olan insanlari nasil 3 kelime ile anlatabiliriz? Cevabi veren yok.2. Kisisel catismalar: Herhangi bir sekilde karsinizda sizi dize getirmeye calisan kisiden daha etkin ve farkli ozellikleriniz varsa hemen bir ic savas durumu ortaya cikiyor. Oysa kac senedir isini yapan o insan niye benim gibi yeni mezun olmus bir insani rakip olarak gorsun? Egosundan yeterince arinmamis insanlar hayatin her kisminda oldugu gibi is hayatinda da var. Kendilerini asamadiklari icin acilarini baskalarindan cikarma yoluna giriyorlar.3. Erken verilen kararlar: Bazilariniza gore yanlis gelebilir fakat bazen bana oyle geliyor ki mulakati yapanlar coktan baskasini secmis oluyorlar ve ''bir de baskalarina soyle bir bakalim'' mentalitesi ile birlikte olaya giriyorlar. O zamanda dogru ''mode'da'' olmadiklari icin insan kaciriyorlar.4. Deneyimsizsin!!! : Is dunyasinda ki ''tecrubeli'' insanlarin deneyimsiz diye insanlari geri cevirmeleri bende celiski yaratiyor.

Tecrube sansla yakalanir. Birisi size sans verir ve bu sayede tecrube sahibi olursunuz. Tamam biliyorum kapitalist bir sistemde zaman paradir ve sirketler insan yetistirme konularina onem verselerde, gerekmedigi surece tecrubesiz calisanlari istemezler. Sunun cevabini bana versinler!! Bir insan bir sirkette 1 sene calisip sadece masada oylesine oturuyor olabilir ve bu tecrube diye cv'sinde yazabiliyor. Su faktor sanki gozardi ediliniyor gibi, bir isi ilk anlattiginda hemen kavrayan ve yaptirima doken beyinler cok var. Peki bunun farkini is verenler nasil anliyor? Anlayamiyorlar zaten...Konunun temasi sudur ki; is verenler kendilerini yetistirmeyi birakmislar ve klise hale girmis olan mulakat tekniklerine son hizla devam ediyorlar. Ne yaziktir ki bu sirketler iyi beyinleri kaciriyorlar ve bu beyinler evlerinde oturup bu konular uzerine yazilar yaziyorlar. Daha ne demem lazim?!!!

 
Toplam blog
: 7
: 1999
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

1983 yılında Bulgaristan'da doğdu. 6 yaşında Türkiye'ye ailesi ile yerleşti. İlk ve orta öğreni..