Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '18

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
147
 

Sözleşmeli Öğretmen

Sözleşmeli Öğretmen
 

Sözleşmeli öğretmenlik, eğitim alanında büyük bir sorun olarak karşımızda durmaktadır. Öğretmenlerin zorla belirli bir bölgede çalışmaya zorlanması, hiçbir şart altında tayin hakkı olmaması, dolayısıyla aile birliği sağlanamaması vb…  sorunlara yol açtığı görülmektedir. Peki, bu kadar sorunlu olan bu sistem neden getirildi? Neden kaldırılmıyor? Bu soruları cevaplamadan önce bu sisteme neden gerek duyuldu? Sorusuna cevap aranması gerekmektedir.

Bu sisteme gerek duyulmuşsa ortada bir sorun var demektir. Sorunu doğru tespit etmeden çözüme ulaşamazsınız.  Peki, sorun nedir? Sorun gayet basittir. Öğretmenlerin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki okullarda çalışmak istememeleri ve ilk fırsatta batıya tayin isteyip gelmeleri sonucunda bu bölgelerin öğretmen ihtiyacının karşılanamamasıdır. Bu sorunu çözmenin iki yolu vardır. Bunlar ödül ve cezadır. Ülkemizde bu sorunun çözümü konusunda yıllardan beri caza yöntemi uygulanmaktadır. Öğretmenlere zorunlu hizmet koyarak bu bölgede zorla tutma yoluna gidilmektedir. Bu yöntem yeterli olmadığı yerde de sözleşmeli öğretmenlik denilen sistem getirilmiştir. Böylece yeni atanan öğretmenlerin bu bölgede en az altı yıl kalmaları ve hiçbir şart altında başka bir yere tayin isteyememeleri sağlanmıştır. Fakat bu yöntem öğretmenleri mutsuz etmektedir. Aile kurmalarına engel olmaktadır. İstemedikleri yerlerde çalışmak zorunda kalmaktadır. Dolayısıyla oldukça fazla tepki almaktadır. Bu bölgeye yeni atanmış öğretmenleri zorla göndererek mutsuz ve tecrübesiz öğretmen cehennemine dönüştürülmektedir. Peki, bu sorunu çözmenin farklı bir yolu yok mudur? Elbette vardır. O yöntemde ödül yöntemidir. Peki, ödül yöntemi nasıl uygulanır?

Öncelikle ülkemizdeki tüm yerleşimler yaşam koşulları incelenerek kategorize edilmelidir. Bu durum şu anki sistemde de bulunmaktadır. Üç farklı bölgenin altı farklı kategorisi bulunmaktadır. On sekiz farklı kategoriye ayrılmıştır. Bu sistem yerine direk 10 farklı kategori oluşturulmalı ve en iyi bölgeler 1. Kategori, en kötü bölgeler 10. Kategori olacak şekilde sınıflandırılmalıdır. Öğretmen maaşlarına çalışma bölgesi tazminatı adı altında bir tazminat konulmalıdır. Bu tazminatın tutarı ülkenin durumuna göre değişik tutarlar belirlene bilinir. Örneğin 200 TL gibi bir tazminat belirlendiğini var sayalım. Öğretmenin çalıştığı bölgenin kategorisi ile bu tazminat tutarı çarpılarak direk maaşlarına yansıtılmalıdır. Böylece birinci kategoride çalışanlar 200 TL, ikinci kategoride çalışanlar 400 TL, üçüncü kategoride çalışanlar 600 TL, onuncu kategoride çalışan öğretmenler 2.000 TL tazminat alacaklardır. Böylece öğretmenlerin gitmek istemediği bölgeler daha cazip hale getirilerek öğretmenlerin bu bölgeye kendi rızasıyla gitmeleri sağlana bilinir. Daha fazla para kazanmak isteyen öğretmenler kendi rızalarıyla seve seve bu bölgeye gideceklerdir.  

Unutmayalım ödül sistemi ceza sistemine göre daha maliyetli olabilir. Ancak mutlu öğretmenler, mutlu nesiller yetiştirebilirler. Mutlu nesiller yetiştirmek suç oranının düşmesine, huzurlu ve refah düzeyi yükselmiş bir ülke olmamızı sağlayacaktır. Sizce de bu maliyete katlanmamıza değmez mi?

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 4
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 2274
Kayıt tarihi
: 13.10.11
 
 

Muhasebe Öğretmeni ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster