Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '10

 
Kategori
Siyaset
 

Sözlüklerden “EVET” incileri

Sözlüklerden “EVET” incileri
 

Sözlüklerimizden "Evet" incilerini az da olsa derlemek istedim. Kaynak:Google images.


Sözlüklerden “EVET” İncileri Ülkemin bir dolu gencinin, yaşlısının, herkesimden eğitimli ya da eğitimsiz isminin yazmış olduğu sözlüklerde ben de gezip farklı düşünceleri bazen zevkle bazen gülerek bazen de kızarak okuyanlardanım. Kimisi güzel kimisi ise gereksiz şeyler yazsa da, internet ortamında yer alan sözlükler sonuçta bir platform ve ne yazılırsa yazılsın (Hakareti asla onaylamıyorum) saygı duymak lazım diye düşünüyorum.

Eee, konumuz anayasa referandumu olunca da biraz gezinmek ve önce bir “HAYIR” sonra da “EVET” oyunu destekleyenlerin neler yazdığını paylaşmak istedim.

İlk blog yazımda “Hayır” incilerini derlemiştim şimdi de “Evet” incilerine bir bakalım. İşte sözlüklerimizden anayasa referandumuna “Evet” incileri.

Uludağ sözlük:
İndira Gandi isimli yorumcu: “Asker diktası ve devletin resmi partisi CHP’nin saltanatına son verecek olan anayasa referandumu. Yüzde 65 evet yüzde 35 hayır çıkacak olan referandumdur.”

White beard’ın yorumu:
“Evet diyeceğim referandumdur. Darbecilerin onurlandırıldığı bir ülkenin hukuk yapısının ayara ihtiyacı vardır. En azından artık " Eee, darbe planı yaptıysak yaptık ne olmuş? Suç değil ki " diyen çakma Kemalist/naylon solcu/PKK’lı kardeşinin ağzının ortasına sağlam bir tokat atmaktır. AKP için evet diyen bulunmayacaktır. Darbecilerden intikam kısmında bile cumhuriyetçi( gerçek cumhuriyetçi olanlar, CHP’liler değil) %60 evet i garantiler. Hayır diyenlerin tek dayanağı ise" AKP yapıyor, CHP istemiyor" dur. %70 evet ile sonuçlanacak olan referandumdur.”

Ekşi sözlük:
“Gönül rahatlığı ile evet oyu vereceğim referandumdur. Hatta oy verirken göbeğimi de kaşırım, belli mi olur.”

Pawanekani’nin yorumu:
“Ben evet kullanacağım. Ancak bunu içinde hakaretlerin dolaştığı bir siyasi kamplaşmaya dönüştüren sol cenaha bir anlam veremiyorum. Hayırcıların da, evetçilerin de, boykotçuların da kendilerine göre haklı oldukları noktalar var. Yapılması gereken niye 'evet', 'hayır', 'boykot' kararlarını aldığını anlatmakken, yapılan karşıdakileri 'liberal', 'Ergenekoncu', 'Ortodoks' olmakla itham etmek oldu. Düzen partileri AKP ve CHP'nin yapmaya çalıştığı toplumu kamplaştırma siyasetine solcularımız balıklama atlıyor maşallah. Asıl siyasetsizlik bu işte.”

Kuzulu çilek:
“HSYK’nın müdahil olmaya çalıştığı davalar için bile evet verilebilecek referandum.”

İtü sözlük:
formanokökaltı yorumlamış: “Çok eksiği var, ama evet, 12 Eylül’e laf edenlerin hepsi hayır diyor ya en çok hoşuma giden bu ama neyse bilinçli insanlarımız evet diyecekler biliyorum.”

Bilgehan Çelebi:
Yetmez ama evet diyeceğiz. Göstere göstere evet.”

Mental yorgun:
“Eksikte olsa, işimize gelmeyen tarafları da olsa, en azından demokrasinin ilk adımı için evet çıkacağını tahmin ettiğim referandum.”

İşte “Evet” incilerinden bazıları da böyle dostlar. Herkesin görüşüne saygı diyor 12 Eylül’ü beklemeye başlıyoruz.

Rıfat Karlova http://www.rifatkarlova.com/ Not: Burada yazanlar benim kendi görüşümü yansıtmamaktadır, sadece internet ortamında nelerin yazıldığını paylaşmak düşüncesiyle bu satırlara konu olmuştur. Tüm sözlük yazarlarına görüşleri ne olursa olsun saygı ve sevgilerimi de sunuyorum.
 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..