Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Sözüm koçluk eğitimi almak isteyenlere…

Sözüm koçluk eğitimi almak isteyenlere…
 

Sevmek ile başlar ama sevgi yetmez...Deneyim esastır ....


Sözüm koçluk eğitimi almak isteyenlere…

Yani koç olmak ve koçluk yapmak için zaman,emek,maddi kaynak ayırarak belki bir ikinci kariyer yapmak ya da hayat amacını gerçekleştirmek isteyen,değişim  kahramanlarına…

Değişim zor ve sancılı bir o kadar da emek gerektiren bir süreç olduğundan,”değişim kahramanları “ dedim… Olanla yetinmek, şikayet etmek, kurban modu ile çevreden enerji emmek ve yuvarlanıp gitmek yerine bir adım atabilmek bence bir kahramanlık,en azından takdirle karşılanması gereken bir adım…

Bu adımı atma cesareti gösteren kişiler için bazı noktaların altını çizmek istiyorum…

“Koçluk yararlı ve ben koç olmak istiyorum” diyerek yola çıkan ve arayışa giren koç adayları sanırım önce internet yolu ile bir araştırma ve bir ön eleme yapıyor…

İlk ya da ikinci telefon da,karşı tarafın verdiği bilgi ya da program içeriğinden çok ödenecek  bedel kulağa takılmaya başlıyor…

Yaşamımızın her alanında karşı karşıya olduğumuz piyasa ekonomisi koşulları  mantığı içinde notlar alınıyor…X de X  TL,  Y de ½ X TL gibi sadece ücret odaklı bir  karşılaştırma ile ilerlenmeye başlanıyor..

Dikkat!!!!!Karşılaştırma eşitler arasında yapılması gereken bir değerlendirme olup, her ucuz bedel bizi kazançlı çıkaracak demek değildir.

Üstelik hizmet sektörü değişkenleri dikkate alındığında, Koçluk eğitimi özelinde karşılaştırma kriterleri nedir diye düşünmenin yararlı olacağını  düşünüyorum.

Koçluk son dönemlerde gündemde ve  daha çok konuşulmaya başlanan, hem popüleritesi hem de işlevselliği nedeniyle bir rant alanı olarak görülen kişisel gelişim alanı..

Bu alanda biraz eğitim alıp biraz okuma yapan herkesin kendini eğitmen zannettiği ve eğitim açmaya kalktığı iştah kabartan bir alan.

Ben eğitim vermenin apayrı uzmanlık alanı olduğuna inananlardanım…

Bir şeyi öğrenmek ve yapabilmek onu aktarabilmek ve başkasına öğretebilmek demek olmadığı gibi eğitim  bir aktarımda değildir.

Eğitimde bir değişim ve dönüşüm yaratma sanatıdır…

Tıpkı koçluk gibi…

Bu durumda koçluk eğitimi verenlerin her iki alanda da sanatçı olmaları gerekir.

Koçluk eğitimi almak isteyenler araştırma yaparken şu kriterlere dikkat edebilirler.

·         Eğitimi veren kim/kimler?

·         Koçluk eğitimini ne zaman almış ve ne kadar koçluk yapmıştır?

·         Eğitimcilik alt yapısında hangi eğitimler ve deneyimler vardır?

·         Eğitim programı tercüme ya da derleme bir programıdır, yoksa özgün ve alt yapısı dolu işlevsel bir içeriğe mi sahiptir?

·         Sertifikasyon süreci göstermelik mi işlevsel mi? Ya da sertifikaya sahip olmak kolay mı,süreç mi gerektiriyor?

·         Eğitim sonrası destek olarak ne sunuluyor? Sunulanlar işlevsel mi göstermelik mi?

·         Eğitime sadece bir kazanç olarak mı bakılıyor yoksa bir değer yaratmak ve bir vizyona hizmet etmek için mi?

·         Eğitimin uluslararası uzantısı ve denkliği ya da uyumu var mı?

·         Eğitime biçilen değer benzer eğitimlerin ne kadar altında ya da üstünde, bu fark gerçekçi ve kabul edilebilir mi?Yoksa arada büyük oranlar mı var?

 

Bu sorularla ilgili netleşip, zihninizdeki soru işaretlerini ortadan kaldırdığınız an…

 

Gitmeniz gereken kurumu buldunuz demektir…

 

 

 
Toplam blog
: 3
: 969
Kayıt tarihi
: 30.08.12
 
 

Eğitimcilik geçmişimin üzerine inşa ettiğim koçluk mesleğinde ilerlerken hem payaşımda bulunmak h..