Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Spastik kolon sendromu

Spastik kolon sendromu
 

Spastik kolon sendromu (veya irritabl barsak sendromu) denen rahatsızlık uzun süreden beri benimle beraber. Barsak tembelliği de denilen bu rahatsızlık, arada sırada beni bezdirecek hal alıyor. 

Tam teşhis konana kadar epey doktor dolaştım, sonunda 3-4 yıl önce tanıyı gastrolog bir profesör koydu, geçen zaman içerisinde bana verdiği ilaç ile idare ettim, ama iki aydır gene rahatsızlık debreşti. Aynı profesörü bulamadık, bir başkasına gittik. Bu doktor benim verilere göre kolonoskopi önerdi, ben de kabul ettim. Tanı yine aynı çıktı, korkulacak birşey yoktu. Ama gaz benimle idi.

Sevgili okurlar, toplum olarak beslenme alışkanlığımızı da düşünürsek barsak sorunlarımız çoktur. Genelde gizlenir, ama sindirim sorunlu bir toplumuz. Mide şikayeti, barsak şikayeti kime sorsanız size saatlerce anlatırlar. Siz hele bir deşmeye görün.

Bu rahatsızlıkla ilgili kısa bilgi vermek istiyorum;

Spastik kolon sendromu, daha sonra ciddi rahatsızlıklara dönüşme gibi bir risk taşımamakla beraber, hastaların yaşam kalitesini ciddi şekilde etkilediği söyleniyor. Çok sık görülen bir rahatsızlık olmasına rağmen, hekime başvurmadan, bunu bir yaşam biçimi olarak kabul edenerin sayısı oldukça fazlaymış. Hastalar belirtiler nedeniyle işe okula gidememe, sosyal yaşantılarına ara verme, erteleme, tatillerini yarıda bırakma gibi sorunları çok sık yaşarlarmış. Rahatsızlık midenizin sol yanında kaburganızın hemen altında beliriyor.

Uzun yıllar yapılan araştırmalara rağmen nedeni tam olarak belirlenememiş. Hastalarda yapılan tetkikler sonucunda organik olarak tamamen normal olunması, psikolojik, fizyolojik ve beslenme şeklinde kaynaklanan nedenlere bağlı olabileceğini düşündürmekte. Kişiden kişiye şikayetlerin artma nedenleri farklılık gösterse de, sindirim sistemi ile ilgili bir bozukluk olduğundan, yiyecekler büyük önem taşımaktadır. Bence en önemli etkenler, stres, hızlı yemek, sinirlilik, karın ve ayak üşütmeleri başta geliyor. Doktorumun söylediği gibi barsakta gaz birikmesi esas neden. Mümkünse yavaş ye, burnundan nefes al, hızlı konuşma (çünkü hava yutarsın), stresten uzak dur. Ayrıca içki ve sigaradan mümkün olduğunca uzak durulmalı. Ölçülü olursa pek etkilemiyor.

Başta belirttiğim gibi tamamen geçiremiyorsunuz, doktorunuzun verdiği basit ilaçlarla barsaklarınızı disibline ediyorsunuz. Bende ishal veya kabızlık olayı olmadı, ama olanlar varmış.

Rahatsızlığınızda mümkünse tüm vücudunuza uygulanacak bir masaj ile rahatlayabilirsiniz. Karnınızı dairesel hareketlerle ovarak kendi kendinize masaj yapabilirsiniz. Belirtilerin azalması stresinizi de azaltacaktır. Zorda kaldığımda deniyorum, fena olmuyor. Hareket ve sporu da unutmamalı. 

Konu ile ilgili sağlık köşelerinde epey bir bilgi var. Ama işin özeti yukarıda size aktardıklarım.

Son olarak bu rahatsızlığın genetik yönü olduğunu da vurgulamak isterim, yaşanmış tecrübelere göre. Sağlıklı günler, nasıl derler, bütün dertleriniz barsaklarınızdaki gaz olsun....

 

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..