Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '12

 
Kategori
Mesleki Eğitim
 

Spor Bilimleri geleceğimdir.

Spor Bilimleri geleceğimdir.
 

Spor bilimlerinde meydana gelen gelişmeler dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sporda uzmanlaşmayı beraberinde getirmiştir. Bu yüzden ihtiyaç duyulan kalifiye insan gücünün sistemli olarak üniversitelerde yetiştirilmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Spor Akademileri ; bireylerin sportif zekâ ve yeteneklerini maksimum düzeyde geliştirerek,  strateji oluşturup beceriye aktarmada üretkenliğini arttırmasını sağlar.

Günümüz Türkiye’sindeki üniversitelerimizde 60’a yakın Spor akademisi yani Beden eğitimi v spor yüksekokulu bulunmaktadır. 4 yıllık sürede eğitim veren bu okullarda dört bölüm bulunmaktadır.Bu bölümler beden eğitimi öğretmenliği, spor yöneticiliği ,antrenörlük ve rekreasyon bölümleridir. Spor akademisine girebilmek için bazı şartları oluşturmak gerekir.Bunlar:

- YGS`nin Yetenek Sınavlarını etkileme oranı her zaman % 50 – 55 oranındadır. Spor akademisi için geçerli olan puan YGS yani ilk sınav puanıdır. Spor akademisini düşünen öğrenci ikinci sınava yani LYS’ ye girmesine gerek yoktur.Sonuç olarak bu sınavdan alacağınız yüksek puan özel yetenek sınavlarında işinizi çok kolaylaştıracaktır.

- Özel Yetenek Sınavı adı verilen her üniversitenin kendi imkânlarına ve kararlarına göre düzenlediği sınav programlarına katılmanız gerekir. Bu tür sınavlar genelde sürat, çabukluk, reaksiyon, koordinasyon,branş, kuvvet vb. kıstaslara göre planlanmaktadır. Bu nedenle sınava girerken vücut olarak buna hazır olmanız gerekir.

- Özel yetenek sınavları uygulama ve yazılı sınav olarakta gerçekleştirilebilir.

- Ortaöğretim diploma notunuz ,YGS puanınız, özel yetenek sınavları, üniversite tarafından belirlenen yüzdeler dahilinde hesaplamaya alınacaktır.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU’NDAKİ BÖLÜMLERİ TANIYALIM

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ: Beden eğitimi konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağını belirler Beden eğitimi öğretmeni, bu program çerçevesinde eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar ve bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır. Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarı düzeylerini artırıcı önlemler alır.

ÇALIŞMA ALANLARI: Beden eğitimi öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak çalışabilirler.Okul öncesi öğretmenliği, ilk ve ortaöğretim okullarında,engelli okullarında, gençlik merkezlerindeçalışma imkanı bulurlar. Ayrıca çeşitli spor merkezlerinde, aerobik salonlarında, fitness merkezlerinde, vb. sektörlerde çalışabilirler.

SPOR YÖNETİCİLİĞİ BÖLÜMÜ: Spor Yöneticiliği Bölümünün temel hedefi; ülkemizde sporun yönetiminde söz sahibi olacak yöneticileri, yönetim biliminin temelleri ile yetiştirilmesini sağlamaktadır. Spor Yöneticiliği Bölümün temel amacı, gerek devlete bağlı, gerekse özel sektör spor kuruluşları ve örgütlerinde spor yöneticisi ihtiyacını karşılamaktadır. Spor Yöneticisi olmak isteyen öğrenciler üniversite ortamının sağladığı sosyo-kültürel düzeyi yüksek, bilimsel temellere dayalı bilgilerle, evrensel bir program içeriğinde yetiştirmek.

Çalişma Alanlari: GSGM merkez ve taşra teşkilatında öğrenim ve uzmanlık alanlarına uygun hizmet birimlerinde, Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra örgütlerinde yönetici olarak, Amatör ve profesyonel spor kulüpleri idari yapısı içinde değişik düzeyde yönetici olarak, Ülkemiz turistik otel, motel ve işletmelerinde, serbest zamanı değerlendirme, spor organizasyonları düzenleme hizmetlerinin yürütülmesinde, tüm federasyonlar spor uzmanı olarak,spor merkezleri satış pazarlama departmanları, spor  haberciliği, belediyelerde çalışabilirler.

ANTRENÖRLÜK BÖLÜMÜ: Antrenörlük Eğitimi Bölümünün temel hedefi; Sporun her dalı ve insan hareketleri ile ilgili uğraşlarda, amatör ve profesyonel spor kulüpleri ve milli takımlarda çalışacak biçimde nitelikli, araştırmacı, üretken, sporun ve her seviyedeki sporcunun sorunlarını bilerek çözüm yolları arayan, sporcunun seçimi ve yönlendirilmesiyle performanslarının arttırılmasına yönelik sportif teknik ve taktiğin geliştirilmesi doğrultusunda uygulamalar yapan, sporun bilimsel teorik temellerinin uygulama alanlarında kullanımını sağlayan spor eğiticileri yetiştirmektir. Antrenörlük Eğitimi Bölümü’nü tercih edecek olan öğrencilerin programa özel yetenek sınavı ile öğrenci alındığından, iyi bir fiziksel uygunluk düzeyi yanında, spor alan bilgisi derslerinin uygulamalarını gerçekleştirebilecek yeterli atletik yapı ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir.

Çalişma Alanlari: Amatör ve profesyonel spor kulüplerinde, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatlarında, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda antrenör ve yardımcı antrenör olarak çalışırlar. Ayrıca özel spor salonlarında ve turizm sektörü gibi sportif aktivitelerin öğretilmesi ve organizasyonlarda görev alabilirler.Spor kulüplerinde kondisyonerlik ,menejerlik yapabilirler.

REKREASYON BÖLÜMÜ: Rekreasyon Bölümünün amacı, serbest zamanlarda rekreasyon programları hazırlayabilen, yaş gruplarına göre etkinlik programları planlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Çalişma Alanlari: Turizm alanında; Su sporları rekreasyon aktiviteleri animatörlüğü, Kara sporları rekreasyon aktiviteleri animatörlüğü,  Sosyo-Kültürel rekreasyon aktiviteleri animatörlüğü (halk oyunları, dans, müzik, festival, sergi vb.), Sağlık turizmi tesislerindeki rekreatif aktiviteler için animatörlük, Çocuk rekreasyon aktiviteleri animatörlüğü, Federasyonlar, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü bünyesinde (Gençlik kampları) ve Üniversitelerde istihdam edilebilirler.

 
Toplam blog
: 12
: 806
Kayıt tarihi
: 14.12.12
 
 

Spor bilimleri üzerine çalışmalar yapmakta ve yapılan organizsyonlara katılmaktayım ve yakından t..