Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '08

 
Kategori
Pazarlama
 

Spor pazarlaması ve spor sponsorluğu

Spor pazarlaması ve spor sponsorluğu
 

Sponsorluk genellikle direk satış aracı olarak kullanılmaz. Hemen satışa dönüşmesi ve anında etki yaratması beklenmemelidir. Fakat sponsorluk tüketicilerin senin ürününü veya markanı satın almayı düşünmelerini sağlamak için kullanılacak faydalı bir yoldur. Spor sponsorluğu doğru kullanıldığında tüketiciler ile ortak bir dil kurar. Çünkü herkes, “gol”ü, “frikik”i “penaltı”yı “maçın son dakikaları” nı bilir.

Günümüzde spor, insanların hayatında gittikçe büyük bir yere sahip olmaya başlamıştır. Spor, insanların kitleler halinde iletişim kurudukları bir yaşantı biçimidir. Sadece televizyon değil, radyo, gazete ve dergiler büyük, küçük tüm spor olaylarını halka iletmektedir.

Giderek daha çok firmanın spor sponsorluğunu keşfetmesinin pek çok sebebi vardır. Boş zaman faaliyetlerindeki artış ve bireylerin boş zamanlarında daha çok kendilerini geliştirmeye ve bulmaya yönelmeleri, sporun toplum içindeki yerini sağlamlaştırmıştır. Eğlenceli, sosyal ve bilinçli, aynı zaman da sağlığına dikkat ederek yaşamayı seçen her birey için spor, en iyi boş zaman faaliyetidir. Ayrıca, her zaman aktif olarak spor yapmak da gerekmez. Stadyumda veya evde televizyon başında pasif olarak da sporla ilgilenilebilir.

Sponsor Firmalar Spora Neler Sağlıyor ?

Sponsor firmalar spora neler sağlıyor sorusuna yapılan bir araştırma % 67’si ulaşım, para, malzeme, beslenme şıklarını içeren hepsi seçeneğini göstermiş; ikinci sırada %24.2 oranıyla para ve %8.1 oranıyla malzeme şıkkını üçüncü olarak belirtmiştir. Bu bulgu önemlidir. Çünkü ulaşım, para, malzeme, beslenme sponsorluk kavramı içerisinde yer almaktadır

Sporun Sponsor Firmalara Katkısı

Sporun sponsor firmalara katkısı ne olabilir sorusuna ise yapılan bir araştırma %50.5’i reklama; %31.6’sı daha çok satış amacına yönelik hedefleri göstermiştir. Para, saygınlık ve vergiden düşme katkıları araştırma grubu için üçüncü, dördüncü ve beşinci hedef olarak kabul edilmiştir.

Spor pazarlaması, genel pazarlama alanı içinde, oldukça yeni bir alan olarak karşımıza çıkmasına rağmen, ticari alanda faaliyet gösteren ya da hizmet alanında çalışan girişimciler, günümüzdeki modern pazarlama koşullarında olmasa bile, sporu, Antik Olimpiyatlardan beri ürünlerinin satışında bir pazarlama aracı ya da spordan kazanç sağlamak amacıyla kullanmaktadır.

İngiltere’deki ilk spor sponsorluğu uygulaması, 1898 yılında bir içecek firması olan Bovril’in, Nottingham Forest futbol takımını desteklemesi ile gerçekleşmiştir. Türkiye’deki ilk spor sponsorluğunun ise, Eczacıbaşı Holding’in 1966 yılında kurduğu Eczacıbaşı Spor Kulübü ile başladığı belirtilmektedir

Spor sponsorluğu otomatik olarak bir şirketin prestijini güçlendirmektedir. Sponsorluk şirketin büyüklüğünü, finansal hareketliliğini, uluslar arası statüsünü güçlendirerek, pekiştirmektedir. Spor sponsorluğu aynı zamanda kuruluş yada marka imajını daha dinamik yapmaya da uygundur.

Ülke sporunun gelişmesi için sponsor firmalara seslenmek istedim.

Devam Edecek...

 
Toplam blog
: 6
: 1093
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Marmara Üniversitesi Pazarlama Bölümü ve Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümlerini bitirdikten sonra ..