Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '13

 
Kategori
Spor
 

Spor ve egzersizden önce ısınma egzersizleri yapmanın önemi

Spor ve egzersizden önce ısınma egzersizleri yapmanın önemi
 

Bir 2009 Ağustos ayı gecesinde  Istanbul Tarabya’daki Tenis Eskrim Dağcılık Kulübünde Türkiye Tenis Federasyonunun düzenlediği tenis turnuvasında 50 yaş üstü tek erkekler kategorisinde maç sıramın gelmesini kort kenarında ısınma hareketleri yaparak bekliyordum. O sırada kortta maç yapmakta olan tanıdığım bir adam bana :” Senin maç yapmaya halin kalmayacak ısınma hareketlerinde pilini bitireceksin” dedi. Birkaç dakika sonra adamı acı içinde kort kenarında kıvranırken gördüm. Baldırında lif kopmuş maçı yarıda bırakmak zorunda kalmıştı. Yanına gidip geçmiş olsun dedim ve :” işte ben bu olmasın diye maç öncesi ısınıyorum” dedim.

Türkiye’de çeşitli sporlar yapan insanların çoğu, buna maalesef bazı ileri sporcular ve spor hocaları da dahil, spor öncesi ısınmayı vakit kaybı olarak görürler. Isınmamış kaslar katı lastik gibidirler. Ani bir hareketle lifleri kopabilir. Isınmadan herhangibir spor veya egzersize başlamak birden bire nabzı yükseltir, kalbi yorar, kalp krizine bile neden olabilir, nefes nefese bırakır, enerji kaynağımız glukoz oksijenle doğru dürüst yakılamaz ve kaslarda laktik asit birikimi olur bu da performansı yavaşlatır. Yapılması gereken spordan önce 5 - 10 dakikalık ısınma hareketleri ile nabzı yavaş yavaş artırmak, vücut ısısını yükseltmek, kasların yumuşamasını sağlamaktır. Bunu vakit kaybı olarak görüp yapmadan aniden ağır spora veya egzersize başlayan birçok insan teniste, kayakta, trekkingde  ve diğer sporlarda sakatlanır. Youtube’da warm up exercises başığı altında arama yaparak ısınma hareketlerine birçok örnek birkaç dakikalık videolar bulabilirsiniz. Seyretmenizi ve uygulamanızı önemle tavsiye ederim.

Rasih Bensan  21 Mart 2013 

 
Toplam blog
: 368
: 2280
Kayıt tarihi
: 05.05.12
 
 

BİLİM özellikle astronomi ve çeşitli konularda araştırmacı ve yazar Amatör fotoğrafçı, Ka..