Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '21

 
Kategori
Müzik
 

Spotify Wrapped 2021!

Evet sayın dinleyiciler!

Spotify'ın 5 yıldır hizmetimize sunduğu; özellikle son 2 senedir sosyal medyada yayımladığı reklamlarla bizi haftalar öncesinden heyecanlı bir bekleyişe sürükleyen ve aynı zamanda bir yılın daha sonuna geldiğimizi hatırlatan Spotify, Wrapped 2021 için sonuçlarımızı nihayet paylaştı.

Bir müzik delisi olarak yılda yalnızca 6000 küsür dakika müzik dinlemem ve gördüğüm kadarıyla başkalarının neredeyse 100.000 dakikayı müziğe ayırmış olması ağzımı açık bıraktı. Yahu sizin yapacak başka işiniz gücünüz hiç yok mu acaba?! Hayır benim de yok.. Ama yüzbinlerce dakikayı sadece bir uygulamadan müzik dinlemeye ayırınca yaşadığımız günden de biraz uzak kalınır gibi... Kendimin  "Spotify Ortalaması" altında kalmasını ise son zamanlarda müzik videolarını, özellikle de konser kayıtlarını çokça izlememe bağlıyorum. Belki bu yüzden Spotify'a fazla vakit ayırmadım.

Benim gibi takıldığı şarkıları trilyonlarca saat dinleyen, arada sırada başka türden çalanlar için 100 şarkılık Wrapped playlistinin oluşturulma algoritmasını anlamak oldukça basit. İlk 5-10 şarkı en çok dinlenenler, geri kalanı ise öylesine bir defalık dinlenenler ve hatta karışık çalarken birkaç saniye denk gelinenler. Fakat Top 5 Sanatçı ve Şarkı listeleri bana açıkçası yeterli gelmedi. Evet dinledim ama çok da değil dediğim kişiler ve şarkılar; kesinlikle saatlerimi ayırdım dediğim kişiler ve şarkılardan daha önde. Ayrıca mutlaka Top 5 listesine gireceğine emin olduğum kişi ve şarkılar ne yazık ki listede yok bile. Bugüne kadar en istikrarlı sonuçlar büyük ihtimal 2016 ve 2020 yıllarındaydı (benim için)

Herkesin halinden memnun olması galiba sistemin benim gibi kısıtlı vakit aralığında, kısıtlı çeşitte şarkı dinleyenler ve yeniliklere açık olmaktan ziyade klasikçilik peşinde koşanlar için yeterli düzeyde çalışmadığını gösteriyor. Fakat yine de bahsettiğim gibi, en azından Top 5'te doğruluğu %100 beklerdim. Ayrıca benim sonuçlarım ilk 3 olarak şu şekilde:

En Çok Dinlenen 3 Tür:

1) Soft Rock

2) New Wave

3) Soul

 

Yılların New Wave'cisi olarak yaşlandıkça Soft Rock'a hatta 70'ler slow şarkılara doğru yön değiştirdiğimin zaten farkındaydım. New Wave'in 2. sırada olacak kadar bile yanından yöresinden geçtiğimi görmek beni mutlu etti. Demek ki hala sandığım kadar yaşlanmamışım... Soul ve 60'lar-70'ler R&B'ye fazlaca yöneldiğim bir yılda listenin geri kalanında R&B ne yazık ki yok.

En Çok Dinlenen Sanatçılar:

1) Jefferson Starship

2) Fleetwood Mac

3) Michael Jackson

Jefferson Starship dolu bir yıldı ve bu sonuç beni hiç şaşırtmadı ama Fleetwood Mac'i eskisi kadar dinlemediğim gerçeği de var. Fleetwood Mac'in gizli hazinesi Fireflies'a fazla sardım ve özellikle 2020 sonlarında çokça dinledim. (Galiba sistem yılın son 2-3 ayından başlıyor. Yani 2021'in son 2-3 ayı da 2022 Wrapped playlistlerinizde olacak.) Bu durumda 2. sırada, 2021 yılı için kesinlikle Michael Jackson olmalıydı. Nedense son 12 yıldır kendisini en çok özlediğim ve andığım yıl 2021 oldu diyebilirim.

En Çok Dinlenen Şarkılar:

1) Miracles - Jefferson Starship

2) Miracles > Live - Jefferson Starship

3) Lay Back - Commodores

Miracles'ın açık ara 1.sırada olacağını zaten aylar önceden biliyordum. Hatta bilumum live versiyonlarını ya da orijinal parçayı başka platformlardan dinlediğim de göz önüne alınırsa; Spotify'ın hesapladığından 5 kat daha fazla bile dinlemiş olabilirim... Live versiyonu da güzel ve gerçekten çok dinledim ama 2.sıraya yerleşecek kadar dinledim mi ondan emin değilim. 3. sıradaki Lay Back ise, ne yazık ki çok geç keşfettiğim bir şarkı. 80'lerin underrated'lerinden biri olabilir, ünlü Nightshift albümünden. (slow r&b sevenler dinlesin) Ama en azından Michael Jackson'ın şarkılarını geçip listede yer alması çok doğru durmuyor benim açımdan. En çok dinlediğim 2. sanatçı Fleetwood Mac olurken nasıl en çok dinlenen şarkılarda isimleri geçmiyor gerçekten hayret verici... Koskoca Spotify daha işinin ehli yazılımcılarla mı çalışsa acaba?

Eveet bu yılın sonuçları böyleydi ve elimden geldiğince sistemle ilgili eleştiri ve beğenilerimi de sunmaya çalıştım. Çok çok doğru sonuçlar verdiğini düşünmesem de hatta kendi adıma bunu kesin olarak bilsem de, Wrapped olayını oldukça seviyorum. Umarım siz de kendi sonuçarınızı paylaşırsınız. Sevgi ve müzik paylaştıkça güzelleşir, çoğalır bunu unutmayın sevgili dinleyenler!

 
Toplam blog
: 3
: 67
Kayıt tarihi
: 11.11.21
 
 

Okuduğum okullar veya doğduğum yıldan ziyade beni en iyi anlatacak; kendimi en iyi şekilde ifade ..