Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '18

 
Kategori
Burs / Staj
 

Staj Görüşmesine Nasıl Gidilmez?

Staj Görüşmesine Nasıl Gidilmez?
 

İş tanımım gereği düzenli olarak stajyerlerle görüşüyor ve ekip için en uygun adaya karar vermeye çalışıyorum. 
 
Staj görüşmesine gelen adayların doğum yılları arttıkça gelen adayların tavırlarında da gözle görülür değişiklikler dikkatimi çekmeye başladı. Dijital nesil iş görüşmesine gelirken ne yapacağını bilmiyor, nasıl CV gönderilir haberi yok sanıyorum. 
 
Bu yazı hem staj görüşmesine gidecek arkadaşlar hem de Milliyet LifeStyle Yayınlar ekibine katılmak isteyecek adaylar için yol gösterici olsun niyetindeyim.
 
CV nasıl hazırlanır?
Gönderdiğiniz CV'yi lütfen okuyun ve okutun. İmla hatalarıyla dolu bir CV'yi hele ki editörlük pozisyonu için göndermeyi benim aklım almıyor. Lütfen zaman ayırın ve göndermeden önce Türkçe İmla Kuralları konusunda yetkin birine okutun.
 
CV nasıl gönderilir?
Linkedin, Kariyer.net veya Yenibiris.com gibi sitelere gidip CV'mi gönder diyerek gönderilmez. Kendinizi tanıtan ve hangi iş için başvurduğunuzu belirten bir giriş metni ile birlikte CV'ni ek halinde gönderiniz. Her işin bir usulü var. Arkadaşınıza beğendiğiniz bir makaleyi Whatsapp'tan atar gibi CV atmayın.7
 
Staj görüşmesinde nasıl davranmak gerekir?
Çaya, kahveye veya sohbete değil iş görüşmesine gider gibi gitmeyin. Evden çıkmadan önce veya yolda gelirken CV'nizi okuyun. Ayna karşısında prova yapın. İşverenin karşısına geçip "Selam, ben Gizem hihihi ahahah" yapmayın. "Neler yapıyorsun?" sorusuna "Okuyorum" diye cevap vermeyin. Size ayrılan süreyi lütfen sonuna kadar kullanın. Neler yaptığınızın alnınızda yazdığını düşünerek bakışmayın. 
 
Sen neye bakmıştın kuzum?
Bir diğer sorun da talip olunan pozisyonla ilgili bilgi sahibi olmamak. Editörlük ilanı için başvuran ve staj görüşmesine gelen bir adaydan hatırlıyorum. Mülakat aynen şu şekildeydi:
 
- "Okulu bitirdikten sonra hangi sektörde ne tür bir iş yapmak istiyorsun. Biz stajyer editör arıyoruz. Editörlük senin kariyer hedefinde olan bir iş mi?"
 
- "Editörlük veya sekreterlik fark etmez. Her ikisi de benim için uygundur."
 
Pardon?
Sekreterlik?
Sen neye bakmıştın kuzum?
Sekreterliği küçümsediğimden değil aman yanlış anlaşılmasın.
Ama benim için "hemşirelik ve editörlük" dese aynı şey.
 
Yahu görüşmeye gittiğiniz mecrayla ilgili araştırma yapın.
Bu insanlar ne iş yapıyormuş bir inceleyin.
Editör dediğin kimdir, nedir, ne iş yapar bir zahmet okuyun.
Aranan kriterlere uymuyorsanız başvurmayın.
 
"Haftada 4 gün gelebilecek çeviri yapabilecek nitelikte İngilizce bilen stajyerler arıyoruz" ilanına "Haftada 1 gün gelebilirim yalnız İngilizce pek bilmiyorum çat pat" diye cevap verecekseniz başvurmayın.
 
Lütfen önce KİM olduğunuza,
NE yapmak istediğinize,
HEDEFinizin ne olduğuna ve NEREDE çalışmak istediğinize karar verin.
 
"Ben kriterlere uymuyorum ama bir kapağı atayım da sonra düşünürüm" diye iş görüşmesine gelmeyin. (Evet aynen bu cümleyi kuran da oldu.)
 
Bu soruların cevabı sizde varsa kapımız sonuna kadar açık.
Zira yaptığımız işin bütün inceliklerini öğretecek adaylar arıyoruz, angarya işlerde çalıştıracak stajyerler değil.  
 
Ben tam da sizin kriterlerinize uyuyorum diyorsanız CV'leri gönderin, bekliyorum :)
 
Gizem Aydoğan
 
 
 
Toplam blog
: 96
: 242
Kayıt tarihi
: 17.03.16
 
 

Gizem Aydoğan ile İyilik Güzellik ..