Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Stalin Göndersin !!!

Stalin Göndersin !!!
 

M.Kemal ATATÜRK


O, büyük önder...
O, bir kahraman, o bir ileri görüşlü deha. O, bizim atamız, bayrağımız, Vatanımızın bölünmez bütünlüğü. O olmasaydı nice olurdu hallerimiz. Vatansız, bitap düşer, harabe olur giderdik düşman ülkesi gölgesinde. Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün Stalin'e tokat gibi cevabı okumanızı istiyorum. Ruhun şad olsun atam. Sen rahat uyu... Yüce Türkiye Cumhuriyeti'nin eşsiz kurucusu Atatürk her zaman vatanı için, Türk Milleti için çabalamıştır ömrü boyunca. Ama hala bakıyoruz da günümüz de O'nu sevmeyenler mevcut nankörce. Açık olsun kapalı olsun Ata'nın yaptıklarını nasıl hiçe sayarak bukadar pervasızca düşüncelere kapılanlar var hayret ediyorum. Sanıyorlar ki biz onu putlaştırıyoruz ve onu abartıyoruz. Çok şükür Allah'tan başka hiçbirşeye tapmadık bugüne kadar. Tapmayız da. Bizim sevgimiz Atatürk'e tapmak değil yüce bağlılığımızdır ey toplum. Nice dünya liderleri vardı Türkiye'mizin kurucusu Ata'yı küçük görüp Vatanımızı hiçe sayan. Ama sonları ortada... Tarihte yazıyor altın herflerle.... Türk Milleti Asildir, Zekidir, Bölünmez bir bütündür....

Atatürk'ün kendisini Stalin yerine Rus Cumhurbaşkanı Kalinin’in kutlamasına tepki gösterdiği iddia edildi.


*** Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı Prof. Dr. Sadık Tural burada yaptığı konuşmada, Atatürk ve Stalin’in arasında yaşanan bir olaya ilişkin Sovyetler Birliği’nin gizli arşivinden alınmış bir belgeyi açıkladı.

Olayın, Atatürk’ün 1936 yılında Ankara’da Rus Büyükelçiliğinin verdiği bir resepsiyona gitmesiyle yaşandığını belirten Tural, Atatürk’ün resepsiyona gece saat 01.30’da, şahsi dostları ve manevi kızlarıyla ve zeybek çaldırmak üzere yanında getirdiği müzisyenlerle gittiğinin bilindiğini söyledi.

Bundan sonraki olayların 1952 yılında bir İstanbul gazetesinde yayınlananlardan farklı olduğunu, kendisindeki belgenin Sovyetler Birliği’nin gizli arşivinden alındığını ve Stalin’in kendi imzası ve yazıları olduğunu ifade eden Tural, olayı şöyle aktardı:

“Buna göre, Gazi Paşa, Rusya Büyükelçiliğine bir soru soruyor. ‘Cumhuriyet Bayramımız dolayısıyla sizin lideriniz beni niçin kutlamadı?’ O zamanın Büyükelçisi Karahan, Cumhurbaşkanları Kalinin kendilerini kutladığını söylüyor. Atatürk’ün cevabı müthiş ‘Sizin Cumhurbaşkanınız, aynı zamanda önderiniz midir?’ Cevap, ‘Hayır’. Atatürk soruyor ‘Önderiniz kim?’ Cevap ‘Stalin’. Atatürk ‘Öyleyse, o beni kutlayacak. Ben ülkemin hem Cumhurbaşkanı, hem önderiyim. Kalinin değil, bana kutlama mesajını Stalin göndersin’ diyor.

Büyükelçi Karahan, Atatürk’ün Stalin’i doğrudan aramasını isteyerek, bu işe karışmak istemediğini söylüyor. Atatürk de bunun üzerine: ‘Niçin ben ilk adımı atayım’ dedikten sonra, tarihi cümleler geliyor:

‘Ben bunu ancak eşit şartlarda yapabilirim. Eğer beni kabul ettiklerini hissediyorsam yapabilirim. Başka türlü işlerine evet diyemem. Sizin biliyorum, güçlü ve mekanize edilmiş büyük ordunuz var ve ondan korkmuyorum, sizlerden korkmuyorum. Benim arkamda 18 milyon halkım var. Benim emretmem yeterlidir. Halkım arkamdan nereye isterse gelir. Ben çok zarar verebilirim, elbette bunu hiçbir zaman yapmam, çünkü benim sözüm, benim dostluğum gibi kutsaldır.’”
Atatürk ile Büyükelçi’nin bu diyalogu “çok gizli” damgası ve “Stalin ile Molotov tarafından okunması” notu ile eklenerek Stalin’e sunulduğunu belirten Tural, Stalin’in Atatürk’ün sözlerini okuduktan sonra, “Dostumuz, Atatürk’ün sözleri ilgiyle, dikkatle okunsun” dediğini kaydetti.

Tural, “O tarihlerde dünyanın yüreğini hoplatan Stalin’in Atatürk konusunda daima dikkatli olduğu, Atatürk ölünceye kadar Türkiye aleyhine hiçbir şeyi açıktan söylemediği gerekçesini, buradan aldığı hususunu arz ediyorum” diye konuştu.


*** Kaynak : www.trmilitary.com.tr

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..