Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini

http://blog.milliyet.com.tr/bashico

13 Aralık '07

 
Kategori
Köpek Eğitimi
 

Stardogs pozitif köpek eğitimcileri akademisi'nde bir gün

Stardogs pozitif köpek eğitimcileri akademisi'nde bir gün
 

Köpek Eğitimi ile ilk köpek sahibi olduğum zamandan beri ilgileniyorum. Hatta kurt köpeklerim Efe ve Efe Jr. eğitimlerini de ben verdim. Sadece sevgi ve pozitif ödüllendirmeyi kullandığım eğitim yöntemi şu an tüm dünyadaki ev hayvanları eğitiminde kullanılıyor. Son 10 senedir uygulaması artan pozitif eğitim yöntemleri ile artık hayvanlara vurarak, çekiştirerek yada bağırarak eğitim verme dönemi sona ermiş oldu. İnternet'ten ısmarladığım kitaplardan takip ettiğim bu yöntemin Türkiye'deki uygulayıcısı ve köpek eğitmenleri yetiştiren grubu da Stardogs Positive Training.

Stardogs Pozitif Köpek Eğitimcileri ile arkadaşlığımın temelini 2004 senesinde firmamızın gerçekleştirdiği, organizasyonunda aktif rol aldığım HOBİZ Keyifli İş ve Yaşam fuarına dayanıyor. Fuarımıza katılan Stardogs firması, Türkiye'de pozitif köpek eğitiminin ve bu eğitimi uygulayan köpek eğitmenleri yetiştirmenin ilk adımlarını HOBİZ fuarı sırasında attı.

Stardogs aslında Yunanistan merkezli bir firma. Köpeklerin yatıştıran beden dillerini keşfeden ve çalışmaları ile köpek eğitimi konusunda çığır açan Uluslararası Köpek Eğitimcisi Turid Rugaas'ın pozitif köpek eğitimi yöntemlerini takip ediyorlar. Kitap ile ilgili "Köpeklerin Yatıştıran Beden Dili" bloguma da bakabilirsiniz.

15 Eylül 2007, Cumartesi günü de Stardogs Türkiye Direktörü sevgili Mehveş İpek beni Köpek Eğitimcileri Akademisi'nin* bir dersine davet etti. Yunanlı ortağı Profesyonel Köpek Eğitimcisi Yiannis Arahovitis tarafından verilen eğitim gününde Türkiye'de köpek eğitimi konusunda bilinçlenmeye katkıda bulunmak isteyen genç bir ekip ile karşılaştım. İşin enteresan tarafı köpek eğitimcisi olmak isteyen bayanların ağırlıklı olmasıydı :) Gün içinde kendimi anlatmam için bana söz vermeleri tam bir sürpriz oldu. Bol gülerek eğlenceli ve keyifli bir şekilde doğal yöntemlerle hayvan bakımı ve sağlığı konusunda araştırdıklarımı grup ile paylaştım. Kendilerinden de çok olumlu tepkiler aldım.

Şu an 6 aylık eğitimleri bitti. Çiçeği burnunda pozitif köpek eğitimcileri artık İstanbul'da hizmet vermeye başladı. Bir sonraki grubun eğitimi ise Aralık'ta başladı. Her zaman gönülden desteklediğim ve başarılarına inandığım Mehveş ve Yiannis'e öğrencilerine bir konuşma yapma şansını bana verdikleri için çok teşekkür ederim. Aralık ayındaki eğitimlere ben de takip etmek istiyorum, ilgilenen tüm hayvan severlere ve eğitimcilere duyurulur.

*www.stardogs.web.tr

 
Toplam blog
: 201
: 11799
Kayıt tarihi
: 07.12.07
 
 

Tüm blog severlere merhaba! Boğaziçi Kimya bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe toplantı, etkinli..