Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '20

 
Kategori
Kitap
 

Stephen King- "O" ( Tam Metin)

Daha önce 400 küsür sayfalık kısa sürümünü okuduğum kitabın tam metni elime geçti ve 1061 sayfalık kitabı bitirme şerefine nail oldum.
 
İlk kısa kitapta, olayların başını çeken çocukların, çocuk ve yetişkinlik hallerinde yaşadıkları olaylar ayrı ayrı anlatılmıştı. Fakat tam metinde  çocukluk olayları anlatırken , süreç bir anda yetişkinlik dönemindeki olaylara bağlanıyor ve kurgu hızlı bir şekilde sürüyor.
 
Tekrar tekrar konu vs anlatmak istemiyorum, farklılıklar olsa da zaten az çok işleyişi filminden de biliyorsunuz.
 
Daha çok size, "tam metin" şeklinde gelen bu devasa kitap okuyucuya ne gibi farklılıklar sunuyor onu anlatacağım.
 
 
Dikkat spoiler içerir...!
 
 
"O" denilen varlığın ne olduğu gene muamma şekilde bırakılmış. Benim anladığım, "O" evrenin ötesindeki bir ışık fakat yeryüzündeki parçası dev bir örümcek. Yeryüzünde besleniyor ama beslendiği çocukların ruhsal besini de evrenin ötesindeki ışığa yarıyor.
 
Gene muamma olan bir kaplumbağa var. Evrenleri kusan bu yaratıcı varlık hakkında da kısa kitapta ne biliyorsak, tam metin olarak sunulan bu kitapta da o kadar anlatılmış.
 
Karakterlerin hikayeleri ve aile ortamları da uzun uzadıya anlatılmış. O derce uzatılmış ki King'in bir ara kulaklarını çınlattım.
 
Kısaca özetlersek kısa metinin üzerinde öyle aman aman eklenmiş farklı bir detay görmedim. King fanı olarak  kısa sürede okudum, fakat herkes bu kadar sabırlı olur mu bilemiyorum.
 
 
Toplam blog
: 55
: 61
Kayıt tarihi
: 26.01.19
 
 

1984 Ankara doğumluyum.Çeşitli sektörlerde çalışmış olup şu anda, lojistik sektöründe operasyonel..