Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '11

 
Kategori
Bilgisayar
 

Steve Jobs: Bilgisayarlarımın Babası!

Steve Jobs: Bilgisayarlarımın Babası!
 

1990 yılı, bilgisayar alacaktım.

Gel gör ki, Türkçe klavyeli bilgisayar bulmanın zor olduğu yıllar; ayrıca “F” klavye almalıydım.

Ara ki bulasın!

“Yok” diyenler, tuşlar üzerinde oynayarak, kimi tuşların üzerine “etiket” yapıştırarak  çözüm bulunacağını söylemekle yetiniyorlardı.

Sora sora, araştıra araştıra Adana’ya düştü yolum, Adana’da, Macintosh satan bir yere ulaştım. Baktım, Macintosh, tam da benim istediğim ürün; “F” klavye olanı da var.

Macintosh’a öyle bir alıştım ki, “yeşil, sarı, kırmızı, mavi”den oluşan “elma”sı da ne güzeldi!

“Elma”ya öylesine ısındım ki, o günden beri Mac kullanırım.

İlk bilgisayarım Macintosh Plus...

ikinci Macintosh Performa 5200, daha sonra İMac... Masaüstü bunlar; zamanla bozuldu/lar. Macintosh Performa 5200, daha bir hafta önce bozuldu, yapılmak için Adana yolunu gözlüyor. İçi bilgi yüklü, yılların birikimi var içinde, uzmanlık alanımla ilgili: bilgiler, testler...

Bozulan dizüstüler, kullanım dışı kalanlar da ayrı... 1990 yılında aldığım bilgisayarı, “ilk göz ağrısı” olarak saklıyorum.

Mac, "Elma", vazgeçemeyeceğim marka olmuştu benim için.

"Elma" demek, sadece bilgisayar mı demekti?

İşte telefondan öte, çok yönlü bir ürün: iPhone.

Apple,  bizdeki karşılığı “elma”, şimdi yasta!

Bilgisayarlarımın babası Steve Jobs, göçtü gitti bu dünyadan. Şimdi bu satırları MacBook’ta yazıyorum.

Anılara döndüm, bilgisayarlarımın babasını Steve Jobs’u böyle anmak istedim.

Apple ailesinin başı sağolsun!


TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..