Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

STK’ lar ya da demokrasi köprüleri

STK’ lar ya da demokrasi köprüleri
 

Ben sivil toplum kuruluşlarına demokrasi köprüleri olarak bakıyorum. Her ne kadar dereyi görmeden paça sıvanmaz denilse bile akıllı adam dereyi görünce de paça sıvamadan önce köprüyü arar. Yani hemen paçayı sıvayıp karşıya geçmeye çalışmaz. Sonra biliyorsunuz her dere paça sıvanmakla geçilmez.

İyi hatırlıyorum. Eskiden vatandaşın düşüncesini almak için ilgililer özellikle kahvehanelere giderlerdi. Şimdi bakıyorum da daha çok sivil toplum kuruluşlarına gidiyorlar. STK’lar genelde olmasa bile ciddi anlamda memleket meselelerine kafa yoranların, hatta kafa çatlatanların daha doğrusu düşünenlerin yeridir. Bundan dolayı kanaat önderleri konumuna gelerek, toplumların dinamikleri olmuşlardır.

Bir ülkede demokrasinin yerleşip güçlenmesi sivil toplum kuruluşlarının güçlenmesine bağlıdır. Bu anlamda vatandaşı bilinçlendirecek olanlarda yine bu kuruluşlardır. Aydınlık yarınları taçlandıracak olanlar ancak yasalar çerçevesinde bağımsız, güdümsüz, hiçbir kurumla menfaat ilişkileri olmayan, duruşunu muhafaza etmesini bilen tüzüğünün gereğini üyelerinin gücü ve katkısıyla yerine getirmeye çalışan STK lardır.

Günümüzde modern ve çağdaş anlamda medeniyet seviyesine ulaşan toplumların temelinde sivil toplum kuruluşları yatmaktadır. Böyle ülkeler katılımcı demokrasilerin en güzel örneğini yansıtmaktadırlar. Bir şehirde yaşayan vatandaşlar yaşadıkları şehrin caddesine, parkına, trafiğine, asayiş ve temizliğine varıncaya dek en az görevliler kadar müdahale edip korumaya çalışırsa işte o zaman yaşadıkları kente sahip çıkmış olurlar. Gerçek modernlik de bunu gerektirmektedir.

Demokrasi köprüleri olarak gördüğüm gerçekten sivil toplum kuruluşu bilincine ulaşmış STK ların çalışmaları karşısında artık dereyi görünce paçayı sıvamak yok diyorum. Zira derin derelerden de ancak bu demokrasi köprüleri sayesinde geçileceği inancındayım. O sessiz ve ürkütücü derinliğin karşısında köprülerin erdemli yüksekliğiyle gurur duyuyorum.

Bırakın dereyi görmeyi duyunca bile paçasını sıvayanlara inat ben geçecek köprü arıyorum.. Derin midir sığ mıdır bakmadan paçayı sıvayıp suya dalanlar olsa bile yine de ben köprüden geçmek istiyorum. Ya köprü yoksa diyeceklere karşıda; Dereden geçmek için paçayı sıvamaktansa köprü kurmak için kolları sıvamayı tercih ederim. Diyorum.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..