Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '09

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

STK'lar

STK'lar
 

İKGV


Merhaba,

Profilimde de belirttiğim gibi 14 yıl boyunca Uluslararası projeler yürüten bir Vakıf'da görev yapıp, oradan emekli oldum.

Bu neden ile STK'ların içinde bulundukları durumları çok iyi bilirim.

Aman haaaaa, sakın olaki bu Vakfın şu son zamanlarda ADI ÇIKMIŞ OLAN Vakfılar gibi olduklarını düşünmeyin.

Gerçek anlamda sosyal projelere imza atmış, saygın bir Vakıf.

Şayet bir STK'da çalışıyorsanız, her ne kadar ücretli de olsanız, muhakkak gönül vermiş olmanız gerek. Çünkü bu tür kuruluşlarda, herkes her işi yapar. Yani yeri gelir; insanları yönetici koltuğunda ağırlarsınız, yeri gelir; insanları kapılarda uğurlarsınız. Bu tür kuruluşların ayakta kalabilmesinin tek nedeni; oralarda gönül bağları olan insanların bulunmasıdır. STK demek; az ücret=çok iş demektir:-) Özünde artık her yerde durum bu şekilde ama buralarda baştan beri böyleydi.

Biraz bu kuruluşu tanıtmak istiyorum: 1988 yılında 40 gönüllü akademisyenin kurmuş olduğu bir vakıftır. Türkiye'de HIV/AIDS projesini başlatan ikinci kuruluş, yurt dışında aynı projeyi yürüten ilk kuruluş ve yine yurt dışında "Aile planlaması" üzerine proje yürütmüş ilk kuruluş yine bu Vakıf'dır. Türkiye Cumhuriyeti, Dış İşleri Bakanlığı ile sözleşme imzalayıp projeye yürüten ilk ve tek Vakıf yine bu STK'dır. Çooookkkk geniş yelpazede projeler üreten; yurdun dört bir yanında eğitimler, seminerler, bilgilendirme toplantıları düzenleyen, sağlık personellerine (doktor, hemşire ve ebeler), hukukçulara (hakim, savcı ve polislere) yönelik projeler yürütüp, onlara eğitimler veren, yüzlerce broşür, kitap, dergi ve bültenler hazırlayan, Çapa Tıp Fakültesi'nde Avrupa Birliği'nin desteği ile ilk birimi kuran, UNFPA'nın desteği ile agredite olup yurt dışında proje yürüten ilk kuruluş yine bu Vakıf'dır.

Ayrıca; deprem zamanında hem bire bir çalışmalar yürütmüş, hem de projeler başlatmıştır. Bu projelerin içerisinde rehabilitasyonlar olduğu gibi, orada ofis açıp, yönetmek, depremzede öğrencilere burs sağlamak, ücretsiz sağlık imkanları sunmak.... gibi bir çok çalışma da yürütmüştür.

Yazımda da anlaşılacağı üzere; bu Vakfa gerçekten gönül vermiş birisiyim.

Buradaki çalışma sürem içerisinde 6 genel müdür ile bire bir çalışma imkanım oldu. Altı müdür demek, altı ayrı iş değiştirmek demek:-) Her biri bir birinden farklı... Ama her biri ile de güzel ve komik anılar:-)

Bu süreçte; hem ofis içerisinde, hem de ofis dışında yüzlerce eş, dost, arkadaş edindim. Deliler gibi çalışıp, gece yarılarında çıkmama rağmen, benden her ne kadar bir çok şey alıp götürmüş olsa da bana aynı derece yüzlerce şey kattığını da düşünüyorum. Bu yüzden kendimi şanslı hissediyorum.

Orada tanıdığım her bir dostumu, arkadaşımı sevgi ile kucaklıyorum.

Ve bilmenizi istiyorum ki; bu tur kuruluşlar (amacından saptırılmadan, gerçekten sosyal projeler üretenlerden bahsediyorum) büyük bir öz veri ile çalışıyorlar. Bu neden ile lütfen o kuruluşlardan maddi-manevi desteklerinizi esirgemeyin. Ve bilin ki; bir ülkenin ayakta kalabilmesinin önemli yapı taşlarından biri de STK'lardır.

Aaaaaa unutmadan; bu kuruluşta eğitimci olarak görev yapmış Sevgili Dr. Ufuk da blog yazarlarındandır... Yazılarını sevgiyle takip ediyorum:-)

Bu güzel kuruluşu; benim satırlarım ile tanıdığınız için mutluyum.

Her birinize kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

Güzelliklerle kalın...

SEMA

 
Toplam blog
: 51
: 795
Kayıt tarihi
: 10.08.09
 
 

Merhaba, 18 Şubat 1964 Artvin doğumluyum. Yüksek okul mezunu olup, uluslararası bir Vakıf'tan ofi..