Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Strateji kur, planla, hayata geçir

Strateji kur, planla, hayata geçir
 

Strateji kur, planla, hayata geçir !

Pazarlamanın üç kelimelik, basit bir tanımını yapmamı isteselerdi, kelimelerim şüphesiz bunlar olurdu. Strateji kur, planla, hayata geçir, aslında bu kelimler bir anlamda hayattaki davranışlarımızı da açıklıyor. Aslında hepimiz birer pazarlamacıyız ve hayat karşılaşabileceğimiz en büyük “pazar.” Çömez olarak adım attığımız bu yolda, bir müddet, başka danışmanların stratejileriyle başlıyoruz işe şüphesiz. Ebebeynlerimiz, çoğu zaman kendi stratejileri doğrultusunda yönlendiriyorlar hayatımızı. Sonra, seçim yapma özgürlüğünü kazandıktan sonra koyuluyoruz işe. Ve işte tam da bu noktada farkımız farkediliyor ve ya edilmiyor. Üniversite sınavına hazırlanan bir çocuk düşünelim, daha lise 1. sınıfta, çocuğumuz gelecek vaadeden meslekleri araştırmaya başlamış. Yani Pazar araştırmasını yapıyor. Güçlü olduğu dersleri ve zayıf olduğu dersleri gözönünde bulundurarak buna göre bir çalışma planı yapıyor. Hedefi net, hedefe giden yolda karşısına çıkabilecek iç ve dış etkenler belirlenmiş ve bunlara karşılık önlem içeren planlaması hazır bile. Böyle bir çocuğun, çok büyük şanssızlıklarla karşılaşmadığı sürece başarısız olması sizce mümkün mü?

Şimdi diyebilirsiniz ki, bu çok ekstrem bir örnek. Peki ya sıfır noktasından başladıkları halde, ülkenin büyükler ligine giren girişimciler. Acaba sadece tesadüf mü, son zamanlarda okuduğum bir haber yine bu tespiti açıklar nitelikte. Mehdi Görük adındaki limon satıcısı, bundan tam dört yıl önce “Meyza” adıyla kendi markasını yaratıyor. 30 yaşında ve sadece bir isimden ibaret markasından başka hiçbir şeyi yok. Ama hiç okula gitmemesine rağmen kendi kendine okuma-yazma öğrenen, Washington Post editörlerine derdini anlatacak kadar İngilizce bilen, bilgisayarı olmadığı için internet kafelerde web sitesi kuran bu genç adam öylesine bir girişimci ruha sahip ki, işte orada biraz durmak gerekiyor. Aşağıdaki konuşmalar, milliyetde yayınlanan röportajdan.

<ı>

<ı>

<ı>Sizin bir de markanız var.
Evet, "Meyza" diye bir marka yarattım dört yıl önce. İşçilik yaptığım sıralarda bir gün kendime söz verdim. Bir marka yaratacak ve Migros kadar büyütecektim.

<ı>Pazarda limon satarken bir marka yaratmaya çalışmak tuhaf değil mi?
Yıllardır iş dünyasını takip ediyorum. İnsanlar sıfırdan başlayıp nasıl başarılı oluyorlar, biliyorum. Ben markanın önemine çok inanıyorum. Yoksa markasız da limon satılabilir. Belki şu an bana bir faydası yok ama ileride mutlaka olacaktır.

Hadi şimdi sizlerle bir iddia girelim mi? Mehdi Görük, bence bu strateji üzerinde direnip, planlarından ve harekete geçmekten vazgeçmediği takdirde başaracak ve biz belki yıllar sonra “Meyza” marketlerinden birinde alışveriş ederken, bu hikayeyi bilmeden domotes seçmeye devam ediyor olacağız. Çok mu iyimser bir yaklaşım? Sadece şu üç kelimenin sihirine ve bunu yapabilenlerin gücüne inandığımdandır belki de “ Strateji kur, planla, hayata geçir”

 
Toplam blog
: 9
: 1166
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

1978 doğumluyum. Arkeoloji alanında yüksek lisans yaptıktan sonra Sinema - TV eğitimi aldım. Çeşitli..