Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '07

 
Kategori
Danışmanlık
 

Stratejik kurumsal analiz: kritik başarı faktörleri

Stratejik kurumsal analiz: kritik başarı faktörleri
 

Şirketiniz veya kurumunuz için stratejik bir analiz yapmaya ne dersiniz? Bu yazıda şirketler için kullanabileceğiniz ve kurumunuzu değerlendirebileceğiniz stratejik bir analiz yer alıyor. Haydi kalem kağıt alın ve başlayın!

Çalıştığınız kurum için sizce aşağıdakilerden hangileri KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ olabilir? Bunlardan 10 tanesini seçecek olsaydınız hangilerini seçerdiniz? Bunların önem sırası nedir? Burada olmayan sizce önemli olan 3 faktör ekleseniz neler olurdu?

Not: Buradaki maddeler eğitim danışmanlık şirketlerine göre adapte edilmiştir. Dilerseniz sektöre göre özel maddeler ekleyebilirsiniz.

1. Tasarım, kalite, markalaşmaya yatırım yapmak
2. Stratejik öncelikler belirlemek ve her alanda her şeyi sunmaktan vazgeçmek
3. Kurumlarımıza eğitim vermek ve danışmanlık sağlamak
4. Teknolojiye, Internet’e, e-learning’e yatırım yapmak
5. Ucuza kaliteli iş gücü bulup çalıştırabilmek
6. Kaliteli, iyi eğitim görmüş, uygun genç yetenekleri kuruma çekebilmek
7. Maliyetleri aşağıda tutmak
8. Zengin ürün ve hizmet çeşidine sahip olmak
9. Müşteri ihtiyaçlarına yönelme ve onları memnun etme
10. A sınıfı kurumlarla ilişki kurmak ve çalışabilmek
11. Beraber çalışılan kurumlardan iyi referans alabilmek
12. Ucuz para ve sermaye temin edebilme
13. Çalışanları uzun vadede şirkette tutmak ve onlara yatırım yapmak
14. Ucuza eğitimler ve hizmetler üretip likidite sağlamak
15. AR-GE çalışmalarıyla yeni özgün ürün ve hizmetler ortaya koymak
16. Kurumlara kaliteli iş gücü sağlamak
17. Kuvvetli kurum imajına sahip olmak için kurum kimliği çalışmaları yapma
18. Şirketteki görev tanımlarını ve rolleri, bireysel öncelikli çalışan hedeflerini belirlemek
19. Şirkette çalışanların yetki ve sorumluluk sınırlarının çizilmesi
20. Üst yönetim ekibinin aynı vizyonu ve idealleri paylaşıp tam birlik oluşturması
21. Yönetim ekibinin iş yapma yöntemlerini senkronize etmeleri ve personeli aynı yöne kanalize etmeleri
22. Hizmet verilen firma portföyünün zenginleştirilmesini sağlamak
23. Müşteri firma bilgilerini tutup müşteri segmentasyonunun yapılmasını sağlamak ve hedef kitle belirlemek
24. Kurumların yapılandırılmasını sağlamak ve onlara yön göstermek
25. Sunduğumuz hizmetlerin ve eğitimlerin felsefesini ve uygulamasını kendi bünyemizde gerçekleştirmek (kurumsal bütünlük)
26. Çalışanlar arası iletişim ve koordinasyonun arttırılması
27. Yazılı kuralların, süreçlerin, performans hedeflerinin, prosedürlerin netleştirilmesi
28. Ortak felsefe ve vizyonun kurum çalışanları tarafından paylaşılması
29. Kısa ve orta vadede yüksek karlılığı yakalayarak finansal problemleri aşma
30. Kurumlara ve yöneticilerine yeni çözümler sunma

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..