Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '14

 
Kategori
Danışmanlık
 

Stratejik planlama ve Kurumsal Performans yönetimi

Stratejik planlama ve Kurumsal Performans yönetimi
 

STRATEJİK PLANLAMA VE KURUMSAL PERFORMANS YÖNETİMİ


Stratejik Plan

Marka’ nın 5 Yıllık detaylı yol haritası hazırlanacak. 5 yıl içinde;

Hangi pazarlara girilecek?

Hangi stratejilerle girilecek?

Hangi ürünler veya ürün grupları ile girilecek?

Hangi pazarlarda büyüme gerçekleşecek?

Hangi pazarlarda küçülme ve geri çekilme gerçekleşecek?

Pazar araştırmaları nasıl yapılacak ve hangi ülkeleri kapsayacak?

Rakip analizleri nasıl yapılacak, hangi detaylarda olacak ve hangi rakipleri kapsayacak?

Ar Ge bütçesi ne olacak?

5 Yılda Ar Ge’de ne kadar istihdam sağlanacak?

5 yılda iç ve dış pazarlara ne kadar yeni ürün sunulacak?

Mevcut ürünler ve ürün grupları nelerdir?

Mevcut Ürünlere ne kadar yeni ürün eklenecek?

5 yıl içinde hangi ulusal ve uluslararası fuarlara katılım sağlanacak? (Yıl bazında aylık kırılımlı detaylandırılacak).

5 yıl içinde hangi pazarlarda reklam ve tanıtım faaliyetlerinde bulunulacak? (Yıl bazında aylık kırılımlı detaylandırılacak. Ayrıca detaylı Medya İletişim Planı oluşturulacak ve bütçelendirilecek).

5 Yıl içinde ne kadar bir insan kaynağına ihtiyaç olacak? (Departmanlar bazında insan kaynağı planlaması yapılacak ve bütçelendirilecek).

Genel Organizasyon yapısı nasıl şekillenecek?

Hangi yetkinlikte insan kaynağına ihtiyaç olacak?

5 yıl içinde ülkesel, ürünsel, cirosal vb. hedefler ve oranlar ne olacak? (Yıllık bazda ve her yıl kendi içinde aylık bazda oluşturulacak ve bütçelendirilecek).

Vb. Amaç ve hedeflere ulaşmak için izlenecek yollar ve kullanılacak yöntemler (Stratejiler ve faaliyetler) nelerdir?

Vizyon, Misyon ve Temel Değerler

Marka’nın bu gün bulunduğu konum belirlenecek.

Neredeyiz?

5 yıl sonra nerede olacağı belirtilecek.

Nereye gitmek istiyoruz?

Gitmek istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz?

Başarımızı nasıl izler ve değerlendiririz? (stratejik plan uygulamasının sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanması şarttır. Ayrıca uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analiz edilmesi gerekmektedir. Amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesine ilişkin gelişmeler, belirli bir sıklıkla raporlanmalı ve ilgili taraflar ile birim içi ve birim dışı mercilerin değerlendirme-sine sunulmalıdır).

Kuruluşun varoluş nedeni veya nedenleri nelerdir?

Kuruluşun faaliyetlerine yön veren Temel değerler ve İlkeler nelerdir?

Stratejik Hedefleri İçeren Doküman

Ulaşılması için çaba ve eylemlerin yönlendirileceği genel kavramsal sonuçlar olarak tanımlanabilecek amaçlar nelerdir? (Ülke ülke, Ürün ürün, departmanlar bazında hedefler ve oranlar belirlenecek. 5 Yıllık, her yıl kendi içinde aylık bazda oluşturulacak ve bütçelendirilecek).

İş Planları

Tüm departmanların yıllık faaliyetleri planlanacak ve bütçelenecek.

Hedef Pazarlar Bazında Müşterilerin, Ürünlerin ve Dağıtım Kanallarının Analizi yapılacak.

Müşteri Segmentasyon Analizi,

Ürün Kategorileri Analizi,

Dağıtım Kanalları Analizi,

Hedef Pazarlar Bazında Rakip Analizleri yapılacak.

Pazara Giriş Stratejileri belirlenecek.

Marka Stratejisi Belirlenecek.

Satış ve Pazarlama Planları oluşturulacak.

Stratejinin nasıl uygulanacağı planlanacak (Operasyonel Plan)

Departman Bütçeleri oluşturulacak (Finansal Plan).

Şirket yönetimine, gerçekleşen performans ile iş planında hedeflenen performansı karşılaştırma raporu sunulacak.

Yurtdışı Pazarlara Giriş Stratejileri

Hedef pazarlar?

Hangi tarihte hangi hedef pazara girilecek?

Hangi stratejilerle girilecek?

Hangi ürünler veya ürün gruplarıyla girilecek?

Gelir ve Gider Bütçesi

Tüm bütçeler oluşturulacak ve yönetime onaylatılacak.

Bütçe Takip Raporları

Tüm bütçeler için aylık bazlı kontrol ve raporlama sistemi oluşturulacak.

Ay ay sapma paylarına bakılacak ve sapmalara göre revizeler yapılacak.

Finansal Raporlar.

Kurumsal Performans Yönetimine İlişkin Ölçütler

Kurumun KPI’ları belirlenecek.

Likidite Rasyoları,

Cari rasyo, (Toplam Döner Varlıklar/Toplam Kısa Vadeli Borçlar)

Asittest (Çabuk) rasyosu, (Toplam Döner Varlıklar Stoklar/Toplam Kısa Vadeli Borçlar)

Net İşletme Sermayesi, rasyosu, (Döner Varlıklar-Kısa Vadeli Borçlar)

§  Kârlılık Rasyoları,

·         Brüt Kar Marjı(Net SatışlarSMM / Net Satışlar)

·         Net Kar Marjı (Net Kar / Net Satışlar)

·         Öz kaynak karlılığı (Net Kar / Özkaynak)

·         Toplam aktif karlılığı (Net Kar / Toplam Aktifler)

§  Kaldıraç Rasyoları,

·         Toplam Borçlar/Özsermaye rasyosu,

·         Toplam Borçlar/Toplam Aktifler rasyosu,

·         Kısa Vadeli Borçlar/Toplam Aktifler rasyosu,

·         Uzun Vadeli Borçlar/Toplam Aktifler rasyosu,

·         Özkaynaklar/Toplam Aktifler rasyosu,

·         Faizleri Karşılama Rasyosu = FVÖK / Faiz Giderleri

§  Devir Hızı (Etkinlik) Rasyoları,

·         Alacak Devir Hızı Rasyosu = Kredili Satışlar / Ticari Alacaklar,

·         Alacakların Ortalama Tahsil Süresi = Ticari Alacaklar / Yıllık Kredili Satışlar * 365,

·         Stok Devir Hızı = Satılan Malın Maliyeti / Ortalama Stok,

·         Aktif Devir Hızı = Net Satışlar / Toplam Aktifler,

§  Vb.

·         Departmanların KPI’ları belirlenecek.

§  Her departman için hedefler konulacak.

§  Hedefler için başarı yüzdeleri belirlenecek.

·         Yeni kazanılan müşteri sayısı,

·         Kesintisiz hizmet süresi,

·         Beklemekte olan tahsilatlar,

·         Yıllık gelir artış oranı,

·         Arıza ıslah ve çözüm süresi,

·         Müşteri verilerinin sistemlere doğru girilmesi oranı,

·         İkna edilen ve elde tutulan müşteri sayıları,

·         Vb.

 
Toplam blog
: 22
: 4175
Kayıt tarihi
: 23.11.06
 
 

Türkiye'de şu anda Turquality Destek Programında 100 Firma 111 Markası, Marka Destek Programında ..