Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '14

 
Kategori
Sağlık
 

Stres ve organlarımızın etkilenmesi ( Arabanı Sür )

Stres ve organlarımızın etkilenmesi ( Arabanı Sür )
 

Alıntı.


Geçtiğimiz yıllardan bu yana hemen hemen üç yıldır göz kızarıklığın-dan mustariptim, ve halen de öyle göz doktoru ile yakında akraba çıkarsak da zaten şaşırmayacağım. Hanım doktorun; Adeta yine mi siz dediğini, tebessümüm ve göz kontağımla Evet, yine ben diyordum. Yaş ilerliyor zahir bunu da hesap etmek gerekir diyorum, ama yine de çok şükür.
 
Bundan dört yıl önce de ''Rosen Sygdom'' diye bir kulak hastalığından hastaneye yatmıştım, doktor bana stresle alakalı olduğunda kronik olur demişti, aşırı düşüncelerimden midir nedir? Yİne kulağım şişmiş ve bu seferde sağ kulağım beni çileden çıkarmıştı :(  
 
İlk hafta biraz şiştiğinde doktora tlf etmiş, randevu almıştım, lakin fazla önemsememiştim. Aile doktorumuz başka bir muayenehaneye taşınmışlar ve oldukça da yoğunlarmış. Sekreter; Şayet gelirseniz size hemşire bakabilir dediğinde tamam demiştim. Neyse yeni yerlerine gittiğimde, bana oranın özel hemşiresi olan cici hanım bakmış ve penisilin'e hassasiyet gösterip göstermediğimi sorduğunda, falanca penisilini istiyorum, diğerleri bana göre değil demiştim ve hemşire hanım elektronik posta ile reçeteyi eczaneye göndermiş, bende gidip almıştım.
 
Perşembe sabahını yani iki hafta öncesini zor getirdim. Günde 3 taneden 5 gün devam ettim ama, benim kulağım bu süre zarfında adeta azdı, hafta sonum perişan geçmişti. Bir kaç gün sonra spesiyal doktoru yine aradığımda, sekreter bana; size bakan doktor meşgul, başkası var aynı binada dediğinde, fark etmez, hangi doktorun olduğu yeter ki ben rahat edeyim dediğimde bir saat sonra boş bir sıramız var buyurun dediğinde gitmiştim.bu zaman zarfında dahi spor yapmayı ihmal etmiyordum. Spesiyal doktora telefon etmiş ve zaman almıştım. Doktorun yazdığı 3 penisilini 6 adete çıkarın, yüzme sauna yok, banyo olabilir deyip, kulağıma özel bir damla damlatıp, fazla spor yapma, yani koşmadan koşu bandı kürek çekme ve bisiklete ok demişti. Özel doktorun 6 penicilin'i beni daha kötü yapmıştı, stres yaptığım konu ise bu işin tuzu biberi olunca!! 
 
Kulak, burun, boğaz doktorunun, Bulunduğumuz şehirden 80 km uzaklığa taşınmış olduğunu vurgulayan genç doktor, çabalıyor çabalamasına ama bende iş yoktu!? Yani kulağımın acısından sadece anlaya bildiklerimi mi anlaya bilmiştim!
 
Bana şimdi  arabayı sürüp gidin dediğinde neden sonra kafam şarj etti, arabamın olduğunu nereden biliyor ki diye düşünürken!
 
Sizleri biraz tebessüm ettireyim o halde.. Danimarkaca yazıldığı gibi okunmayan bir lisan, Doktor bana Köge ( şehir ) ye gideceksin seni bekliyorlar, saatini geçirme, hatta yanına su ve meyve birde mecmua al ki canım sıkılmasın dediğinde. İçimden ne kibar bir doktor. Vay be, hastasının mecmuasına kadar düşünüyor demiştim ;)
 
Bulunduğumuz şehirde, eski hastanenin yanıma birde yenisi açılınca. Spesiyal doktora hangi hastane dediğimde yine aynı şekilde anlamış, Allah Allah burada bir terslik var ama ne! demiştim, Ayy kulağım bir yandan, doktorla muhabbetimizin anlaşılmazlığı ise diğer yandan ;)  
 
Neyse sizi merakta bırakmamak adına. Şöyle ki; Köge konuşulduğu üzere, Adeta bu oluyordu, ''Arabanı Sür'' iyi de arabamın olup olmadığını nereden biliyordu ki aklıma geldiğinde zoraki bir tebessüm etmiştim, ama ne zaman? Doktor elime adresi yazıp, bizim şehrimizden 5 şehir uzak KÖGE yazdığında ;)  Peki,'' Arabayı sür'' ün anlamı neydi?  KÖRE.. Danca'da o kadar çok kelime varki, böyle birbirinin içine girip hem Danimarkalıları hemde Türk'leri güldüren, Sağır duymaz uydurur hesabı olmamış mı durumum?
 
Halen Köge hastanesinde  yatmaktayım. Selam ve saygılarımla..
 
 
Sevgili Editörüm, bu yazımın hangi katagoriye girmesi gerek, lütfen siz seçiniz, anı mı yoksa başka bir katagori mi?  Saygılarımla..
 
 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..