Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '20

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
46
 

STRES YÖNETİMİ

Stresten kurtulmak için yapabileceğiniz hiçbir şey yokmuş gibi hissedebilirsiniz. Faturalar gelmeye devam eder, iş yeri ve aile içindeki sorumluluklar bitmez ,sağlık sorunları bitmez , fakat stresle başa çıkmak sandığınızdan da kolaydır. Bunun için stres yönetimine başvurmalısınız. Bu da yaşam tarzınız, düşünceleriniz, duygularınız ve sorunlarla başa çıkma şeklinizi kapsar. Hayatınız ne kadar stresli olursa olsun üzerinizdeki baskıyı hafifletip yeniden kontrolü ele almada, uymanız gereken birkaç adım vardır.
 
Stres Yönetimi Nedir?
Herkesin strese verdiği tepkiler farklıdır. Bu nedenle herkese uyan, tek bir stresle başa çıkma yöntemi yoktur fakat hayatınızda stresin kontrolden çıktığını hissediyorsanız, harekete geçme vaktiniz gelmiş demektir. Stres yönetimi size sağlıklı bir şekilde, stresle başa çıkma yöntemlerini, stresin zararlı etkilerinden kurtulmayı ve stresin kontrolden çıkarak, gelecekte başınızı ağrıtmasına engel olmayı öğretir.
 
Stres karşısında kendinizi ne kadar çaresiz hissederseniz hissedin, hayatınızın yani, düşüncelerinizin, duygularınızın ve sorunlarla başa çıkma yolunuzun kontrolü hala elinizdedir. Stres yönetimi elinizden geldiğince stres yaratan durumlardan kaçınmayı, bu olay ve durumlara karşı verdiğiniz tepkileri değiştirmeyi, kendinize değer vermeyi ve dinlenmek için kendinize zaman ayırmayı gerektirir. İlk olarak hayatınızdaki stres kaynaklarını bir tanıyalım.
 
Hayatınızdaki stres kaynakları nelerdir?
Bir stres günlüğü, hayatınızdaki stres faktörlerini keşfedip onlarla başa çıkmanıza yardım eder. Kendinizi stresli hissettiğiniz anlarda, bu günlüğe yazın. Her günü kayıt altına aldıkça bazı farkındalıklar elde edeceksiniz. Stres günlüğüne yazmanız gerekenler:
 
* Stresinize yol açan sebepler (eğer emin değilseniz tahminlerinizi yazın).
 
* Fiziksel ve duygusal olarak kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
 
* Stres öğelerine nasıl tepkiler verdiniz?
 
* Kendinizi iyi hissedebilmek adına neler yaptınız.
 
Aslında küçük aktiviteler bile günün ağırlığını üzerinizden atmanızı sağlar.
 
İşte size birkaç kolay yol;
 
*  Sevdiğiniz müzikleri dinleyebilir,
 
* Köpeğiniz varsa yürüyüşe çıkarabilirsiniz.
 
* Hayır işlerinde gönüllü olabilirsiniz.
 
* Kitap okuyabilirsiniz.
 
* Kafeini ve şekeri azaltın.
 
* Evcil hayvan edinin.
 
* Alkol ve sigaradan uzak durun.
 
* Yeterli miktarda uyuyun.
 
* Sağlıklı beslenin.
 
* Düzenli egzersiz yapın.
 
* Tiyatro ve konserlere gidebilirsiniz, ( hayatımız normale dönünce )
 
* Bir arkadaşınızla öğle yemeği yiyin veya bir kahve için.
 
* Sevdiğiniz birine sizi arada bir kontrol etmesini rica edin.
 
* Eski bir arkadaşı arayın ya da mail atın.
 
* İş yerinden bir arkadaşınızla yürüyüşe çıkın.
 
* Haftada bir akşam yemeğini dışarıda yiyin.
 
* Bir kulübe ya da bir kursa yazılarak yeni insanlarla tanışın.
 
* Bir öğretmen veya spor hocanızla dertlerinizi ve sıkıntılarınızı paylaşın.
 
Sosyalleşme, stresle baş etmede en hızlı ve etkili yoldur ve sizin için bir tehdit unsuru gibi görünen iç ya da dış etkenlere aşırı tepki vermenizi önler.
 
Sizi anlayan ve güvende hissetmenizi sağlayan bir insanla bir arada olmaktan daha çok sakinlik sağlayan bir şey yoktur.
 
          SEVGİ VE SAYGILARIMLA HOŞ KALIN EFENDİM.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 59
Kayıt tarihi
: 14.12.20
 
 

Üniversite mezunuyum,okumayı yazmayı öğrenmeyi seven her geçen gün kendini geliştiren biriyim bulmac..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster