Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '21

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
153
 

STRES YÖNETİMİ

 

 

Stres Nedir?

Zihinsel, duygusal veya fiziksel bir bağ veya gerginlik olarak tanımlanır. Günlük hayatta bir çoğumuzun yapması gereken bir çok şey karşısında zaman zaman çıkmaza girdiği durumlar olur ve bu da kişide strese yol açar. Yaşanan bu stresin etkileri uzun vadede vücudumuz için yorucu olabileceği gibi sürekli sahip olunan stres sağlık sorunlarına, uyku problemlerine, depresyona veya gergin ilişkilere neden olabilmektedir. 

Stresin Belirtileri

 

  • Basit konularda karar vermede güçlük
  • En iyi olanı değil, garanti olanı seçme
  • Başarısızlıklara yoğunlaşma
  • Konuşmalarda belirsizlik ve kopukluk
  • Aşırı güven ya da güvensizlik
  • Sigara ve alkol kullanımında artış
  • Duygusal ve cinsel ilişkilerde bozulmalar
 

 

Stres Anında Bedende Oluşan Belirtiler

 

  • Düşünce ve hafıza keskinleşir,
  • Tükürük salgısı artar,
  • Ter bezi faaliyetinde artış yaşanır,
  • Solunum sayısı artar,
  • Göz bebekleri büyür,
  • Kalbim atım sayısı artar,
  • Kan basıncı yükselir,
  • Sindirim yavaşlar,
  • Midede ki asit düzeyi artar.
 
 
 
Stres Yönetimi'nin Püf Noktaları
  1. Öncelikle kendinizi tanıyın. Stres altında kaldığınız durumları belirlemek stresle başa çıkabilmek için atılan doğru bir adımdır.
  2. Gevşeme tekniklerini kullanmaya özen gösterin. Gevşemeyi öğrendiğinizde kaslardaki gerginlik ve uyarılma azalır. Gevşemenin gerçekleşmesiyle birlikte kaygınız azalırken enerjinizde belirgin bir artış gözlenecektir. 
  3. Doğru ve derin nefes alıp verme sinir sisteminizi sakinleştirerek stres düzeyinizin azalmasına neden olacaktır.
  4. Spor faaliyetlerinde aktif rol almak stres düzeyinizi azaltmanıza yardımcı olacaktır.
  5. Beslenme düzeninizde değişiklikler yapmak stresle daha kolay başa çıkmanızı sağlar. (Günde 2-3 litre su içmek, yiyecekleri yavaş tüketmek, kahvaltı yapmaya özen göstermek gibi)
  6. Düzenli uyku, stresi azaltmada olukça önemlidir. 
  7. Hobilerinize vakit ayırın veya yeni hobiler edinin.
  8. Pozitif düşünmeye odaklanın.
  9. Gülümseyin. 
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 10
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 72
Kayıt tarihi
: 10.12.20
 
 

Merhaba, Ufuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü son sınıf öğrencisiyim. Yazıla..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster