Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '12

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Stres

Stres
 

GÖZ AMELİYATI(ALINTI)


Stres, çok duyduğumuz, herkesin hayatı boyunca karşılaştığı bir durumdur. Stressiz bir insan yoktur. Çünkü insanlar çevrede olup bitenlere tepki verirler.. Stres hayatın bir parçası olarak kabul edilmektedir. Stres zihnimizi ve fiziksel gücümüzü azaltabilir. Hayata negatif yönüyle bakar, karamsar bir ruh hali alırız. Bu stresin olumsuz tarafıdır. Olumlu stres ise, amaca ulaşırken kendi potansiyelimizi yeterince kullanmamızı ve bu doyumu hissetmemizi sağlar. İşte Göz ameliyatı olacağım gün ameliyathanenin önünde gözüme damla damlatıldı, ameliyathane önlüğünü giydim, başıma bere takıldı, bekliyorum. Müthiş bir stres içindeyim. Korkuyorum herhalde. Aslında korkmama gerek yok. Zira 7 ay önce aynı doktor sol gözümü ameliyat etti, gayet kolay, çabucak hiç acı duymadan, 10 dakika içinde oldu bitti. Benden önce bir bayan alındı, ameliyatlar arasında 10'ar dakikalık bir zaman var.  O an kendi kendime telkin ettim: “korkacak bir şey yok sen bu ameliyatı daha öncede geçirdin” işte tam o sırada kafamda şu mısralar belirdi:

ELLERİN

O mahir elleri öpmek mi gerek,

Yoluna gülleri, dökmek mi gerek,

Gözlerime nur saçtı o güzel ellerin,

Ellerine kurban olsun bu şair senin.

Hemen hemşireden kâğıt kalem isteyip karaladım bu sarıları ve pantolonumun cebine koydum. Stresimi yenmiştim. O sırada görevli gelip beni tekerlekli sandalye ile ameliyat haneye götürdü. Doktorumun maskeli yüzünü gözlerini görünce korkum dağıldı. “hoş geldin şair hocam diyerek beni ameliyat masasına yatırdılar. Yüzüme bir şeyler örtüldü, ameliyat başlamıştı ve ben hiçbir şey duymuyordum. Doktorum : “nasılsınız acınız var mı hocam? “diyince ben İngilizce olarak cevapladım” hayır hiç acı duymuyorum size çok teşekkür ederim” doktor da bana İngilizce cevap verdi: “geçmiş olsun yarın görüşürüz” dedi, ameliyat bitmişti, yandaki ameliyathaneye geçti. Oradaki asistan ve görevliler şaşırmışlardı, bana “niçin İngilizce konuştunuz” diye sordular, ben de kendilerine bu durumun gençliğimde geçirdiğim bir rahatsızlıkta oluştuğunu, aşırı strese girdiğimde İngilizce konuşmaya başladığımı bildirdim. Hayret ettiler. (Evliliğim ilk yıllarında 4 aylık çocuğumu kaybettiğimde çok kan kaybedince aşırı stresten bunalıma girdim ve bu durum oluştu. Tedavi gördüm iyileştim) ama ameliyatlarda yenileniyor. Bu vesile ile sevgili doktoruma teşekkür ediyorum. Sağlık en büyük haine, değerini bilmeliyiz. Sağlıklı, mutlu yaşam dileklerimle.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..