Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '18

 
Kategori
Psikoloji
 

Stresle Mücadele Yöntemleri

Stresle Mücadele Yöntemleri
 

 Stres neredeyse hayatımızın olmazsa olmazı. Gerek iş hayatı gerek özel hayatımız çoğu zaman beraberinde stresi getiriyor ve strese maruz kalan vücut belli sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor. Ne yazık ki stres hem yaşam kalitemizi bozuyor hemde ilişkilerimizin zedelenmesine neden oluyor. Bu nedenle sizlere stresle baş etmeniz için belli yöntemlerden bahsedeceğim.

1.Beslenmenize özen gösterin. Bazı yiyecekler stresi tetikler.(fast food, alkol, bol şeker ve tuz, kafein, yapay tatlandırıcılar) . Bu nedenle stresi tetikleyen besinlerden uzak kalın ve sağlığınıza iyi gelecek, stresini hafifletecek besinler tüketmeye gayret edin.
 
2.Hergün egzersiz yapın. Düzenli egzersiz vücudun strese verdiği tepkiyi azaltır ve daha mutlu olmanızı sağlar.
 
3.Zamanınızı iyi kullanın. İş hayatında çoğu kişinin yaşadığı bir strestir işi yetiştirememe kaygısı. Bu nedenle planlı olun, işinize ne zaman başlayacağınıza nasıl sürdüreceğinize dair bir plan oluşturun ve işinizi bitirene kadar planınızdan vazgeçmeyin.
 
4. Olaylara bakış açınızı değiştirin. Bizi strese sokan şeyler genelde olaylar değil olaylara yüklediğimiz anlamlardır. Yaşadığınız olayları farklı açılardan değerlendirin, muhtemelen stresinizin azaldığını farkedeceksiniz.
 
5.Gülümseyin. Siz gülümsediğinizde endorfin hormonu salgılanır ve bu da beyine etki eder. Bu sayede kendinizi mutlu hissedersiniz. 
 
6.Düzensiz bir uyku stresin tetikleyicisidir. Uykunuzu düzene sokun, uyuduğunuz ortamı elinizden geldiğince konforlu hale getirin ve deliksiz bir uyku çekin.
 
7.Hayır demeyi öğrenin. Her şeye evet demek zorunda değilsiniz. İstemediğiniz şeylere evet demek ve onları yapmak zorunda hissetmek sizi strese sokar.
 
8.Gevşeme tekniğini ve solunum egzersizlerini öğrenin. Stres anında solunum artar, kan basıncı ve kan şekeri yükselir. Gevşeme hareketiyle birlikte kan basıncınız ve kan şekeriniz düşer, kaslar rahatlar ve stresin verdiği tepkiler azalır.

Sevgilerimle
Uzman Klinik Psikolog Gülçin Keskin
Mental Psikolojik Danışmanlık Merkezi
Mail; bilgi@gulcinkeskin.com.tr
www.gulcinkeskin.com.tr
Instagram; psk.gulcinkeskin

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 44
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 121
Kayıt tarihi
: 16.01.18
 
 

Uzman Klinik Psikolog Gülçin KESKİN Evlilik&Çift ve Cinsel Terapist ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster