Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '19

 
Kategori
Ruh Sağlığı
Okunma Sayısı
54
 

Stresten Kurtulmak

Stres, kilonuzu, uykunuzu ve genel sağlığınızı etkiler. Bu yazıda size stresten kurtulmanın ve iyi hissetmenin yollarını anlatmak istiyorum.

STRESİ BIRAKIN

Kendinizi iyi hissetmek için stresten kurtulmanız lazım. Ondan kurtulmak, kan basıncınızı, şeker seviyenizi ve diğer vücut fonksiyonlarınızı normale döndürür. Size, kolay uygulayabileceğiniz basit önerilerde bulunmak istiyorum.

SAKIZ ÇİĞNEYİN

Sakız çiğnemek ve patlatmak kaygı ve stresi azaltır. Bazı araştırmacılar ritmik çiğneme hareketleri beynimize kan akışını hızlandırır diyor, bazıları ise sakızın güzel kokusu ve lezzeti bizi gevşetir görüşünde.

DIŞARI ÇIKIN

Evinize ya da ofisinize yakın bir yerde bile olsa, dışarda vakit geçirmek moral olarak iyi olmanızı sağlar. Doğal çevrede olmak, bahçede dolaşmak, bir şeyler yapmak sinirlerinize iyi gelecektir. Bu şekilde dışarda geçireceğiniz birkaç dakika bile kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Hani derler ya, tebdili mekânda ferahlık vardır.

GÜLÜMSEYİN

Mutlu olmasalar bile, gerilimli anlarda içten gülümseyen insanlar vardır. Bu, onların strese girmelerini önler. Gülümseme aynı zamanda stresli anlarda hızlı kalp atışlarınızı normale döndürür.

LAVANTA KOKLAYIN

Lavanta gibi bazı güzel kokular sizi sakinleştirebilir. Yapılan bir çalışmada lavanta kokusu sürünen hemşireler çalışırken sürmeyenlere göre daha az stres yaşamışlar. Lavanta kokusu aynı zamanda bazı ağrı kesicilerin ve kaygı giderici ilaçların etkilerini artırır. Sürekli kullanıyorsanız bunu doktorunuzla paylaşın.

MÜZİK DİNLEYİN

Stresli anlarınızda sevdiğiniz, hoşunuza giden müzik dinlemek sizi sakinleştirebilir. Aynı şekilde çağlayan sesi de insanı rahatlatır. Her iki durumda vücuttaki stres hormonu (kortizon) seviyesi normale iner.

DERİN NEFES ALIP VERİN

Derin derin nefes alıp verdikçe rahatlarsınız. Dikkatinizi solunumunuza yöneltmeniz stresi ve stres kaynağını unutturacaktır. Sakin bir yere rahat bir şekilde oturun ve göğsünüz ve karnınız genişleyecek şekilde burnunuzdan nefes alıp verin. Nefes verirken sizi rahatlatacak bir söz söyleyebilirsiniz. Maksimum fayda elde edebilmek için bu hareketi en az 10 dakika yapın.

KENDİNİZE İYİ DAVRANIN        

Zaman zaman hepimizin kafasından çeşitli düşünceler geçer ama bazen kendimizle ilgili düşüncelerimiz hiç de hoş değildir. Oysa pozitif düşünmek, kendimize karşı da merhametli olmak stresimizi azaltacak ve sorunu çözmeye yardımcı olacaktır. Bizden yardım isteyen bir arkadaşımıza takındığımız kibarlığı ve vermeye çalıştığımız cesareti bir düşünün. Aynı şeyleri kendimiz için de yapalım. “Her şey düzelecek”, “Zaman her şeyin en iyi ilacıdır” ya da “Allah’ın sayesiyle bu sorunu da hallederim” demek işe yarayacaktır.

GÜNLÜK TUTUN

Düşüncelerinizi kâğıda dökmek sizi rahatlatır. Yazdıkça da kafanızda çözüm planları belirir. İlla da bir deftere yazmanız şart değil, bilgisayar ya da bir tablette de aynı şeyi yapabilirsiniz. Burada önemli olan düşüncelerinizi, aklınızdan geçenleri olduğu gibi ortaya koymaktır.

SOHBET EDİN

Güvendiğiniz, sevdiğiniz bir arkadaşınız veya dostunuzla sohbet etmek de çok işe yarar, adeta terapi yerine geçer. Eskiler buna hasbihal derlerdi, adı üzerinde konuştuğunuz kişi halden anlar biri olmalı, yoksa stresiniz daha da artar…

*

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

*

Dr. Atanur Yıldız

1 Aralık 2015

Kocaeli 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çoğunu yapıyorum ama stres zor bir olay...

Kerim Korkut 
 15.11.2019 16:47
Cevap :
Çok haklısınız. Teşekkürler.   16.11.2019 7:46
 

Sayın Dr.Atanur Yıldız stresle baş etmek konusunda değerli bilgiler verdiniz teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Ancak günümüzde stres yaratacak o kadar çok sosyolojik ve toplumsal olaylar yaşanıyor ki! kapıdan çıkar çıkmaz karşılaşmaya başlıyorsunuz. Liste tutsan bir sayfa olacak kadar. Bilinçli, okuyan, değer yargılarını sağlıklı tutan akılcı ve mantıklı düşünmemizi gerektiren olayların çoğalması dileklerimle. Saygıyla...

Adil Bozkurt 
 12.11.2019 11:48
Cevap :
Değerli Yazarım Adil Bey, yazıma gösterdiğiniz ilgi, yaptığınız yorum ve önemli katkı için çok teşekkür ederim. Selam ve dua ile kalınız.   12.11.2019 13:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 379
Toplam yorum
: 2929
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 313
Kayıt tarihi
: 24.01.09
 
 

Tıp doktoru.  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster