Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '06

 
Kategori
Kitap
 

Şu Çılgın Türkler

Gerçekten de usta yazar Turgut Özakman'ın ellerinden öpmek lazım. Hem biz yeni nesillere yardımcı bir tarihi kitap, hem de tamı tamına açık,yalın bir anlatımla harika bir edebiyat şaheseri. Doğrusu kitabı sonuna kadar okudum ve şunu söylemekte fayda görüyorum, gerçekten daha önce hiç bu kadar tarih kapsamlı bir roman okumamıştım. Sayın Turgut Bey'in kitabı tarihle iç içe yazılmış ve bizleri o zamana götürerek olayları daha da iyi kavramamızı sağlamış. İnsan gerçekten o romanı okurken ''ya biz neymişiz de haberimiz yokmuş'' diyor. Ayrıca kitabın bir başka özlelliği ise; yalnızca okullardaki tarih kitaplarında gördüğümüz kahramanlar dışında, bütün herkesi anlatmasıdır. Demircisinden, köylüsünden, aşını getirip, çorabını örene kadar herkese yer verilmiş. Doğrusu kitap hakkında yazılacak çizilecek daha çok konu var. Ne kadar incelenirse incelensin bir yanlış gözükmüyor. İçerisinde gerçek belgelerden yararlanılarak anlatılmış. Arka sayfalarına kısa açıklamalara yer verilmiş. Kısacası tarihini bilmeyen insana tarihini öğreten ve bir daha asla unutamayacağı dille anlatılan harika bir kitap. Ee büyüklerimiz boşuna dememişler ''tarihini bilmeyen,geleceğini bilemez'' diye. Bir bildikleri varmış ki söylemişler. Aslında şu anda içinde yaşadığımız zaman söylenmiş o güzel sözde. Şimdi bizler,tarihimizden bile bu kadar yoksun bir ülke halini geldik ki, gerçekten önümüzdeki engelleri nasıl aşacağımızı bilmiyoruz. Bana göre, daha yazılacak- çizilecek çok şey var aslında ama. Ben kısa tutuyorum bu yazımı. Bu arada şunu söylemeden de edemiyorum

Her Türk gencinin okuması gereken bir kitap Son derece muhteşem anlatımıyla

Sanki şöyle der gibi; benim ağızımdan ''tarihini bilmezsen al okuda bir işe yara. Gör ataların ne zorluklarla almışlar bu vatanı, kendini bilmez densiz'' Tekrar ve tekrar söylüyorum lütfen okuyun bu kitabı. Bu arada değerli Turgut Bey Ellerinizden saygıyla eğilerek öpüyorum...

 
Toplam blog
: 8
: 590
Kayıt tarihi
: 08.09.06
 
 

Lise 2. sınıf TM bölümünde okumaktayım. 16 yaşındayım. İlgi alanım kültür-edebiyat ve siyaset biliml..