Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '19

 
Kategori
Güncel
 

Su Faturalarındaki Oyun

Hepimiz evimizde suyumuzu kullanıyoruz ve faturamızı ödüyoruz. Peki faturamızı öderken bize fatura ile beraber ietilen ek ödemeler hakkında bilgi sahibi miyiz?

*Bakım Bedeli adı altında aldıkları ücreti ne için aldıklarına bakalım;

*İçme suyu ve atık su bina bağlantılarında oluşan arızalar ve bunların periyodik bakım ve onarımlarının yapılması ve temizlenmesi

*Su baskınlarında motopomp ve vidanjör ile diğer araçların kullanılması

*Aylık olarak sayaçların kontrol edilmesi

*Tüketim bilgilerinin okunması

*Fatura basımı ve dağıtımı

*İçme suyu, atık su ve şebeke bağlantılarının her zaman kullanıma tutulması

            Yukarıda belirttiğim ek ücretleri BAKIM BEDELİ adı altında bizlerden alıyorlar. Peki Su Kanalizasyon idareleri olarak onların görevleri;

-İçme suyunu, sattıkları abonelere temiz ve içilebilir olarak ulaştırmak değil mi?

-Suyun ulaştırılmasında kullanılan tesisat ve boruların binaya kadar olan kısımlarında oluşan arızaların onarımlarının yapılması ve temizliğinin sağlanması degil mi?

-Suyu belirli bir bedel karşılığında kullanan abonelerin, tüketim bilgilerinin okunmasını sğalamak değil mi?

-Bu abonelerin faturalarının basılmasını ve dağıtılmasını idarece sağlamak değil mi?

-Bedeli alınarak satılan su ve tüketilmesi için kullanılan her türlü teçhizat ve sisteminin hazır bulundurulmasını sağlamak değil midir Su Kanalizasyon şirketlerinin görevleri.

Peki; Bunların, Tüm bu saydıklarımızın bedelini Su dağıtım şirketleri abonelerden alacaksa; 

Soruyorum; Su Kanalizasyon Şirketleri, siz ne yapacaksınız...

Dağıtım bedelini aboneye yükle,

Tüketim bilgilerini oku, aboneye yükle,

Fatura bastım, kağıt çık, sildim olmadı de, aboneye yükle,

Kanalizasyonda temizlik yaptık de, aboneye yükle,

Temiz su kullandın, e birde bunun atık suyu var de, aboneye yükle,

Yolda döşenen borularda patlak vardı de, aboneye yükle,

Yükle Babam Yükle, Biz eşşeğiz ya. Hepsini taşırız. Yükle.

 

 
Toplam blog
: 46
: 54
Kayıt tarihi
: 31.12.18
 
 

İnsanlar yaşamları boyunca bir çok şeylerle karşılarşırlar ve bunları nasıl yöneteceğini bazen çözü..