Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

12 Aralık '08

 
Kategori
İnançlar
 

Su İçmenin Sünnetleri

Su İçmenin Sünnetleri
 


1) Suyu hızlı değil, gayet yavaş içmek...

Hazret-i Ali (ra) bildirmiştir!.. Peygamber Efendimiz (asm): “Su içtiğinizde emerek (yudum yudum) için, ağzınıza dökercesine içmeyin” buyurmuştur.


2) Suyu bir defada değil, iki veya üç defada içmek ve içerken içerisine nefes vermemek...

Ebu Katade (ra) bildirmiştir!.. Resul-i Ekrem Efendimiz (asm) buyurdu ki:
“Sizden biriniz su içtiğinde su kabına üflemesin.” (Solunum sistemindeki bakteri ve mikropların sindirim sistemine karışmaması için)

Ebu Said (ra) anlatmıştır!.. Resulullah Efendimiz (asm) buyurdu ki:
“Su bardağını ağzından uzaklaştır, sonra nefes al.”


3) Suyu mümkünse oturarak içmek, mümkün değilse ayakta içmek...

Ebu Said el-Hudri, Resulullah’ın (asm) suyu ayakta dikilerek içmeyi yasakladığını bildirmiştir. Fakat Hazret-i Ali’den (ra) gelen bir rivayet de şöyledir... Hazret-i Ali (ra) Kufe mescidinin kapısında ayakta su içti ve şöyle dedi: “Bazı kimseler birisinin ayakta su içtiğini fena görürler. Halbuki ben Peygamber Efendimiz’in (asm) benim içtiğimi gördüğünüz gibi su içtiğini gördüm.”


4) Suyu sağ eliyle içmek...

İbn-i Ömer (ra) bildirmiştir!.. Resul-i Ekrem Efendimiz (asm) buyurdu ki:
“Biriniz yemek yediği zaman sağ eli ile yesin. İçtiği zaman da sağ eliyle içsin. Çünkü şeytan sol eli ile yer, sol eli ile içer."


5) Suyu içerken “Bismillahirrahmanirrahim” demek. İçtikten sonra Allah’a hamd etmek, yâni “Elhamdülillah” demek...

Ebu Hureyre (ra) uzunca bir hadisin sonunda bildirmiştir!.. “Resulullah (asm) süt kadehini aldı, Besmele çekti, içti ve Allah’a hamd etti.”

Ömer ibn-i Seleme (ra) bildirmiştir!.. Ben Resulullah’ın (asm) terbiyesinde bulunuyordum. Yemek yerken elim yemek kabının her tarafında dolaşırdı. Resulullah (asm) bana: “Çocuğum! Allah’ın adını an. Sağ elinle ye ve sana yakın olan taraftan ye” buyurdu.


6) Suyu aile içerisinde de olsa ikram etmek...

Irbad bin Sariye (ra) bildirmiştir!.. Allah Resulü (asm) şöyle buyurdu:
“Erkek hanımına su dahi içirse ondan sevap kazanır.”

Aile ve arkadaş ortamında eğer herkes susamış ise, uygun olan önce başkalarına suyu ikram etmektir.
 
Toplam blog
: 1907
: 3759
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..