Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '14

 
Kategori
Anılar
 

Su Rengi Gözlerdeki Hüzün İşledi Yüreğime

Su Rengi Gözlerdeki Hüzün İşledi Yüreğime
 

Su Rengi Gözlerdeki Hüzün İşledi Yüreğime


SU RENGİ GÖZLERDEKİ HÜZÜN İŞLEDİ YÜREĞİME 
Kalabalıktı sokaklar... Yolun hemen yanında belediyenin yer altına sakladığı  çöp konteynırına eğilmiş, oradan kağıt toplayan bir kadın dikkatimi çekti. Yere oturmuş, eğilip kağıtları çıkarıyordu.
Uzaktan bir kaç pozunu çektim. Bir an baktı, beni gördü ve bir şeyler söyledi. Makineyi kapatıp yanına gittim. 
Çingene değildi. "Kolay gelsin." dedim. "Bir kaç fotoğrafını çektim." Eğilip yanına çömeldim. "Kağıt mı topluyorsun teyze?" dedim.
Su rengi gözlerine takıldı gözlerim... Bir de o SUdaki hüzüne...
"Kağıt topluyorum" dedi. 
Kaymakamlıktan, belediyeden yardım alıp almadığını sordum.
Kaymakamlık üç ayda bir yiyecek yardımı yapıyormuş sadece.
Durdum...
O da durdu...
Yardım edecek kimsesi olup olmadığını sordum...
Oğlunun ve torununun hapiste olduğunu söyledi.
Anlattı hikayesini...
Kayseri'den gelmişler. Kocası yakın zamanda hastalanmış, kan gelmiş ağzından, hastanede ölmüş dirilmiş; öyle dedi. "Şimdi ayakta ama iş yapamıyor ancak bu kağıtları ayırıyor." dedi. 
Oğlunun hapise düşme sebebini anlattı, oyuna getirilmiş, torunu da öyle..."Aklını çelmişler." dedi...
SU rengi gözleri doldu... İçime bir hüzün doldu.
Sarıldım öptüm yanağından...
Telefonu  var mı? diye sordum sora... Var ama kullanmayı bilmiyorum deyip çıkarttı eski bir telefon. Kendi numaramı çevirip çaldırdım bir kez.
"Fındık diye yaz" dedi. Adı Fındıkmış. 
"Anneannemin adı." dedi.
Biraz daha sohbet ettik. "Senin bir şeylere ihtiyacın var mı?", dedim."Üst baş, ayakkabı?" Üzerindekileri gösterip, " İşte çöpten bulduklarımı giyiyorum." dedi.
Oturduğu bölgeyi öğrendim... Kolaylıklar dileyip, içimde derin bir sızıyla  ayrıldım yanından. 
SU rengi gözlerdeki hüzün işledi yüreğime...
 19.01.2014
 
Burcu Barış Künar
 
Toplam blog
: 191
: 1283
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Başlangıçta sadece su ve onun üzerinde salınıp duran sis mevcuttu.  Baba Apsu ortaya çıktı ve tat..