Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

Su savaşı başlarsa!

Su savaşı başlarsa!
 

Görsel internetten alınmıştır.


Dünyamızda yaşanmış olan savaşların çeşitli nedenleri vardır. Savaşlara sebep petrol ve değerli madenler olduğu gibi din savaşları da yapılmıştır, yapılıyor ve yapılacaktır da gelecekte. Yani insanoğlu savaşmak için mutlaka bir neden bulmaktadır.

Su savaşları senaryoları da hiç eksik olmaz. Egemen güçler her konuda kontrolün ellerinde olmasını istediklerinden su rezervi bol ülkeleri kumanda edebilecekleri yörüngeye sokma çalışmalarına da ciddi mesai harcıyorlardır.

Türkiye’nin de elindeki su kaynakları nedeniyle uyanık olmak ve kendisine dayatılması muhtemel sözde çözüm önerilerine karşı dikkatli ve tedbirli olması gerektir.

Can yakan bunca savaş arasında ben de farklı bir savaş nedeni buldum bugün. Hani birileri demokrasi götürüyoruz diyerek gidip yakıp yıkıyordu ya, benimki  öyle değil. Sadece göründüğü gibi, söylendiği gibi. Asla gizli bir arka planı yok. Adı; mutluluk için su savaşı. Bu savaşta zarar gören yok. Her iki taraf da memnun kalıyor sonuçtan.

Annesi çalıştığı için zorunlu olarak sabahtan bana geliyor torunum. Uzun ve sıcak bir gün. Nasıl geçecek diye düşünüyorsunuz ister istemez. Biraz çizgi film, biraz kitap, biraz bilgisayar, biraz sohpet. Zaman geçmiyor. Hava çok sıcak olduğundan bahçeye çıkmasına da izin vermiyorum haklı olarak.

Bugün bir ara baktım balkonda sessizce oturuyor aslan parçam. Onu nasıl hayata döndürebilirim diye düşünürken gözüme çiçeklerimi sulamak için kullandığım sprey şişe ilişti. Hemen aldım elime ve ağzına kadar su doldurdum. Sonra sessizce bir düşman gibi sızdım yanı başına. Bir fıs, bir fıs daha derken atak çocuk nasıl da aldı elimden bir çırpıda şişeyi ve sonrasını ne siz sorun ne ben söyleyeyim misali. Kahkahalar, çığlıklar arasında ikimiz de sırılsıklam olmuştuk şişedeki su bittiğinde. Ne kan, ne de göz yaşı vardı. Yüzümüze yayılan sadece mutlu gülümsemeler vardı…

Benim su savaşım amacına ulaşmıştı.

Keşke tüm savaşlar sadece insanın mutluluğu için olsa…

23 Haziran 2016

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..