Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '18

 
Kategori
Değerleme
 

Şu Ülkenin Kıymetini Bilmiyoruz Ya

Şu Ülkenin Kıymetini Bilmiyoruz Ya
 

En büyük değer
Değer bilirliktir canlarım
Biz işte bu noktada
Büyük hatalar yapmaktayız
Değer bilirliği bir kenara fırlattık gitti
Yarın
Aklımız başımıza gelecek
Amma
İş işten geçmiş olacak ne yazık ki
 
En öne çıkan kadir bilmezliğimiz
Şu güzeller güzeli ülkemizin kıymetini bilmeyişimiz
Aslında
En büyük insanlık en büyük yardımlaşma
Ülkemize yapacağımız kıymet bilirliktir
Bunun için de öncelikle
Güzel insan olacağız
Güzel insan duygusal zekâsı gelişmiş insandır
Evet canlarım
Duygusal zekâsı gelişmemiş insandan hayır gelmez
Duygusal zekâ ölçütleri şöyle sıralanır canlarım
 
Öncelik
Özsaygı gelişimini tamamlamak gerekir
Özsaygılı insan asla saygısızlık yapmaz
Saygısızlık yapmayan insan da güzellik yaratır
 
İkinci sırada
Özdenetimli olmak vardır
Özdenetimli insan ağzına geleni söylemez
Karşısındakini üzecek sözleri yutar
Tatlı dil güler yüzle söyler söyleyeceğini
 
Üçüncü sırada
Empati yapan olmak vardır
Kişi kendisine yapılmasını istemediğini
Başkasına yapmaz bu empatidir
Bu yaklaşımla barış ve kardeşlik asla bozulmaz
Zaten bize lazım olan da budur
 
Dördüncü sırada
Sorun çözücülük vardır
Kişi edinimleriyle kolayca sorun çözen olmalıdır
Sorun yaratan olmamalıdır
Bu da tanıma anlama düşünme ve bilgi transferiyle olur
Beşinci ve son sırada
İşbirliğine yatkınlık vardır
Toplumsallığın temeli işte budur
Yukarıdaki gelişmelerle
İnsanlar kolayca bir araya gelirler işbirliği yaparlar
Her konuda ama her konuda olur bu işbirliği
Yeni iş yerleri açılır
İşsizlik diye bir şey olmaz
Emek sömürüsü diye bir şey de olmaz
Saygının sevginin kardeşliğin ayakta olduğu yerde
Kötülük barınmaz ki
 
Ülke bu tür insanlıkla sevgiye ilgiye uğrar
El değmedik bir yeri kalmaz
Çirkinlikleri giderilir güzelleştirilir
Ağzı dili tutulan ülkemiz
Birden ayağa kalkar güzellikler sunar
Çirkinlikleri kovar atar üzerinden
 
İşte canlarım
Ben bunu istiyorum yönetenlerden
Ve yöneteceklerden
Yerelde ve genelde
Bu yaklaşımları bekliyorum ısrarla ben
Cumhurbaşkanından tutun da
En alt kademedeki yöneten böyle olmalı diyorum
70 li yaşlara geldim elveda demeye az kaldı
Diyorum ki
“E hadin gari hadin gari hadin gari”
Şu ülkenin kıymetinin bilindiğini
Gözümüz açıkken görelim bir
 
Sağlıcakla kalınız
 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..