Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '09

 
Kategori
İnançlar
 

Şuara suresi

Şuara suresi
 

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM Ş U A R A S U R E S İ TA - SİN - MİM


Bismillahirrahmanirrahim

Ş U A R A S U R E S İ

TA - SİN - MİM

Ta ; Uzak, gayb, bilinmeyen... Ölüm size uzak gibi görünse de mutlaka o, işaretli günde, boyunları eğik gelecekler anlamında olduğunu. Birde Allah, Peygamberlerini teselli etmek ve insanlara tebliğ yaparken de ayaklarını yere sağlam basmaları için, gelecek, gayb aleminden onlara biraz da olsa gösterip haber verir ki sen tebliğ görevini yaparken aynı zamanda bana karşı, borcun olan ibadetlerini de yap. Yerine getir. Sen insanların yapıp yapmadıklarını, yerine getirip getirmediklerini kendine üzüntü, keder yapma senin görevin sadece tebliğ etmek. Gerisini sen bize bırak. Onlar nasıl olsa bize döndürülecekler. Hesap görücü olan da, Adil olan da benim. Rahmetim de çok geniş. Azametim, gazabımda çok büyüktür. Anlamında olduğunu düşünüyorum.

Sin ; ... Ölüm, başka aleme geçiş, her canın vahye dayalı olarak, dünyadaki yaşantısından Allah’a karşı sorumlu olduğunu ve hayatında her anını içine içine aldığını aynı zamanda yaşanılması gereken Kur-an’ında bir özeti olduğunu ifade eden bir şifre harf olduğunu da düşünüyorum.

Mim ; ...İşaretlenmiş, değişmeyen amelin (ruh) can ile geri Allah’a dönceği anlamını taşıdığını düşünüyorum.

Vahye dayalı bu kitabın ayetlerinden hiç birisini veya benzerini hiçbir kulun yazamayacağını bildirirken. Bunun anlamının ise Kur-an’ın Allah kelamı olduğunu ifade etmesidir. Kur-an’ın ilme ışık tutan, yol gösteren, öğüt veren, uyulması gerekli vahye dayalı emirler olduğunu buyuran bir kitaptır denildiğini de düşünüyorum.

Elbette işin doğrusunu Allah bilir.

Sevgi ve saygılarımla arz ederim.

Cahit KARAÇ

14.07.2009

 
Toplam blog
: 322
: 1004
Kayıt tarihi
: 08.03.08
 
 

1953 Elbistan doğumluyum. Lise mezunuyum. Kamuda çalışıyorum. Evliyim ve iki çocuk babasıyım. Ken..