Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Suç Bizde Değil Yolda

Hâkim devlet düzeninde vatandaşın sorumluluk alanı kanunlarda yazılı olan kadardır.

Mesela ülke içinde yolumuzu kaybedersek suç bizde değil yolda yani devlettedir.

Kanunlarda yazılı sorumluluklarımızı yerine getirdiğimizde buna rağmen bir şey olursa devlet sorumludur.

Dağ başında yaşamıyoruz, ülkemizin kuralları kaideleri var; biz bunlara uyuyorsak sorumluluk üzerimizden kalkar, yani mesela evimize hırsız girse sorumlu devlet.

Yaşadığımız yerin idari sınırları içinde olmak kaydıyla yolumuzu kaybedersek ya da başımıza bir şey gelirse kimse neden dikkat etmedin diyemez. Ben dağ başında kaybolmadım;  devlet şehrimizi kaybolmayacak ya da başına bir şey gelmeyecek şekilde inşa etmiş olmalıdır.

Şehrin caddelerinde yollarında “Devletimin koruması altında güvendeyim bana bir şey olmaz” diyerek elimi kolumu sallayarak dolaşabilmeliyim.

Devletin idaresindeki şehirde bana hiçbir şey olmamalı; güvenlikle ilgili sorumluluğum mesela merdivenlerden koşarak inmemek.

Şehrin vatandaşlara ayrılan yerlerinde dikkatsiz yürümek hata değildir, ben değil devlet dikkat edecek, çünkü güvenli diye rahatım.

Vatandaş ağıldaki sürü değildir, öyle etrafını çevirip bırakamazsın, bunlar için vergi veriyoruz.

Örneğin satın aldığım bir ürün nedeniyle sağlık sorunu yaşarsam idareye dava açarım, sağlığı bozucu ürün benim sorunum değil.

Yolda giderken dolaşıp düşersem hatalı değilim çünkü yolda dolaşıp düşeceğim bir şey olamaz, yol senin yolun dikkat etmek ya da önüne bakmak zorunluluğum yok.

Sorumlu kim ise mahkemede görüşürüz

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..