Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '11

 
Kategori
TV Programları
 

Suç Fatmagül'ün mü, Kerim'in mi, seyircinin mi? Kimin bu suç?

Suç Fatmagül'ün mü, Kerim'in mi, seyircinin mi? Kimin bu suç?
 

Fatmagül ün Sucu Ne? No 1

İki sezondur çözemediğimiz en büyük problemlerimizden biri de Fatmagül kızımızın nerde hata yaptığı..Bu sezon isminin Seyircinin Suçu Ne olarak değiştirilmesini, hatta ve hatta artık bir mağdur aranacaksa bu kişinin Kerim olması gerektiğini düşünmekteyim.

Hazır Kerim demişken oradan başlayalım. Engin Akyürek daha önce birkaç dizide oynamış olsa da, bu diziyle adeta zirve yaptı. Oyunculuğu konusunda diyecek tek bir eleştirim yok. Edenin de insafı yok derim ben. Kaç bölümdür hikâyeyi sırtladı götürüyor maşallah. Bir gün hasta, bir gün depresif, bir gün sabır abidesi, bir gün deli âşık vs.Ekranlarda keyifle izlediğiniz bazı oyuncuların, aslında oyuncu olmadığını gösteren kişiye denir Engin Akyürek. Bu da benim bulduğum bir tanımdır J O nasıl bir karizmadır, bakıştır, ses tonudur, gülümsemedir ve gözyaşıdır en güzelinden. Geçtiğimiz bölümde babasıyla vedalaşma sahnesi beni benden aldı götürdü. Serdar Gökhan’ı da Engin Akyüreği de ayakta alkışlıyorum. O nasıl bir rolünü yaşayış ve yaşatıştır. Eminim pek çok kişi ya babasını aradı, ya babasına sarıldı ya da babası için ağladı benim gibi… Ha bu arada Kerim karakterine de ucundan dokunacak olursak, öyle bir erkek gerçekte yok biliyorsunuz değil mi? Özellikle hanımlara bu sözüm. Öyle bakacak, sevecek, bekleyecek, sabredecek bir erkek henüz doğmadı, bunca zaman F.gülün kaprisine, nazına, özellikle böğürerek evet böğürerek ağlamasına katlanan, elinden tutup destek olan, yarı yolda bırakmayan, delikanlı, mert, dürüst, duygusal, romantik, fedakâr bir erkek karakteri olarak ekranımızda ve hayallerimizde kalmaya devam edecek.

Gelelim F.gülümüze. Benim daha öncede birkaç yerde yazdığım bir konu var ki, gerçekten artık rahatsız ediyor beni. Birincisi o F.gülün elbiseleri nedir öyle. Nasıl bir giyim tarzıdir ki, F.gül şehire indi, ehliyet aldı, liseyi bitirdi, ahenkli cümleler kurmaya başladı ama hala aynı elbise tarzı ve o boynundaki korkunç mavi kolye değişmedi. Bari turkuaz taş falan olsa daha bir kaliteli duracak. Bu bildiğin boncuk. Hadi diyelim köylü kız nerden bulsun turkuaz taşı. Tamam, orayı geçtim, elbiselere ne demeli allı güllü morlu. Bak ben diyorum ya Kerim gibi bir erkek yok diye. Kerimin yerinde başka adam olsa hayatta bakmaz F.güle o kılıkla. Gerçi bu sezon bir tık öne geçtiler. Sanırım eleştiriler çok geldi ki elbiseler daha bir modelli oldu, renk uyumuna göre de hepsinin üzerine uygun bir hırka, bolero vs… ile bütünleştirdiler. Ama ben yinede artık biraz daha modernleşsin kızımız diyorum. Fatmagül’ün bu sezon en çok ama en çok gözüme batan yeri ise saçları. Kerim için saçımı süpürge ettim mi demek istiyor, ben her halimle güzelim mi demek istiyor, beni beğenen böyle beğensin mi demek istiyor ben anlamadım doğrusu. Ama o adeta yoluk tavuk gibi tel tel kabarmış saçları gerçekten içler acısı. Köydeyken bile daha bir biçimliydi. En azından bir fön çekiyorlardı derli topluydu, benden söylemesi, Kerim bile olsa biraz şöyle erkeğin gözüne güzel bakımlı görünmek lazım. Ya birde bu Beren Saat, iyi hoş güzel, tamam oyunculukta güzel. Ama nedir kardeşim o ağlayış tarzı öyle ya. Ağlamıyor sanki böğürüyor, ağlarken konuşmasın ya da konuşurken ağlamasın bu hatun.

Aralarındaki aşk konusuna gelirsek, tamam bir sinema filmini dizi halinde sunmaya kalkarsanız, bin bir çeşit olay, entrika, hile bulup yazmanız lazım amma velâkin, el insaf, seyirciye de biraz acımak lazım değil mi. Evet senaryo esasen bu konuda beni rahatsız etmiyor, çok derli toplu, seviyeli bir aşk hikâyesi yazdı senaristler ve ince ince işlediler, birbirlerine olan sevgilerini ve  “sevgi, emektir” teorisinden yola çıkarak yavaş yavaş geliştirdiler. Ama sen hem aşkını itiraf edeceksin, hem buz gibi suratla bakacaksın. Yani F.gül Kerime aman güldü mü, aman elini mi tutacak heyecanı ile bir bölümü nasıl seyrediyorum ben anlamadım. Bizim halkımız böyle masum aşkları temiz ilişkileri sever. Biraz daha yaklaştırın şu iki garibanı artık bizde rahat edelim..Ama bu ne kardeşim. Öpüştüler öpüşecekler derken birde baktık ki, bir hafta boyunca bütün medya yayınlarında,öptümü öpmedi mi, yok dudağının kenarından öptü, kamera açı değiştirdi öpüşmediler aslında haberleri ile oyalandıktan sonra, en son dün akşamki bölümde de gördük ik öpüşmemişler. Yada şöyle diyelim, bunlar ya hayatlarında hiç öpüşen bir çift görmemişler, ya da dayak yememişler.

Valla F.gül ile Kerim cephesinden şu an için yazabileceklerim bunlar. Öbür karakterlerde bir sonraki sefere kalsın artık..Siyah İnci'den Sevgiyle...

 
Toplam blog
: 55
: 2295
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

Kendi halinde bir TV izleyicisi ve yorumcusudur Siyah İnci. Tipik bir akrep burcudur.  Büyük çoğu..