Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '08

 
Kategori
Haber
 

Suda büyüyen bir oyuncak yutan çocuk haberi

Suda büyüyen bir oyuncak yutan çocuk haberi
 

Her sabah günümüze "Mesut Yar'la Uyan Türkiye" programını izleyerek başlıyoruz. En bitkin kişileri bile canlandırıcı sunumuyla kendisini çok beğeniyoruz. Özellikle de bu kadarı da olmaz denilen bazı haberleri sunuyorki, şaşkın bir şekilde verilen haberi izliyoruz. Bu günde ilginç bir haberi aynı şaşkınlıkla izledik.

Çin'de yapılmış ve ülkemizde satılan, fiyatı oldukça ucuz ve heryerde bulunabilen bir oyuncağın yol açabileceği sorunu anlatıyordu haber. Minik bir kutu içinde draje büyüklüğünde bir çok parçacık bulunduran bir oyuncak bu. Altı yaşlarında bir çocuk bu oyuncaklardan birini kazayla yutmuş. Normalde yutulan yabancı cisimler bir kaç gün içinde sindirim kanalını terkederler, yani çıkıp çıkmadığını kontrol etmek yeterlidir. Ama bu oyuncak öyle iki özelliğe sahipki, yutan çocuk için yaşamsal tehlike yaratmış. Yutulan bu oyuncak suyun içinde büyüyerek, oldukça büyük boyutlara ulaşabiliyormuş. Hatta şekerli suda birkaç parçaya da ayrılıp büyüyebiliyormuş. Şimdilik çocuk yuttuğu bu oyuncaktan kurtulamamış, halen takip ediliyormuş. Eğer çıkmazsa ve büyüdüğü gözlemlenirse belki de ameliyatla çıkarılması gerekebilecek. Açıkcası ben böyle bir oyuncağın varlığını bilmiyordum. Büyüyen çiçekler, çatlayan yumurtalar duymuştum ama böylesine büyüme özelliğine sahip oyuncakları duymamıştım.

Hastane ortamında burnuna nohut parçası, minik pil sokan, çatal iğne yutan çocuklar görebiliyoruz, bunlar da kazayla oluyor ama en azından oyuncak diye çocukların eline verilen malzemeler değiller. Çocuklarımıza oyuncakları alırken nelere yol açabileceğini düşünmeliyiz. Aksi takdirde hiç istemediğimiz durumlarla karşılaşabilir, hem çocuğumuz hem de biz üzülebiliriz.

Aşağıdaki verdiğim adreslerde de bu konuda uyarıcı haberlerin uzunca bir zamandır yapıldığını görebiliyoruz. Ama hala yeterince denetim mekanizmaları yok ki, bu tür oyuncaklar piyasada satılabiliyor. Belki bu gün haberde izlediğimiz çocuğun başına gelenler yetkililer için uyarıcı olur.

Mutlu ve sağlıklı günler diliyorum, sevgilerimle

http://www.anneyiz.biz/haber/haberdtl.php?hid=1987

http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/02/10/saglik/saglik2.html

http://www.gapdogukalkinma.com/cocuk/8.oy_teh.htm

http://allgreen.com/site/images/stories/istock_000003692463xsmall.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..