Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
399
 

Sultanahmet Camisi'nin tarihi dokusuna dokunuldu!

Sultanahmet Camisi'nin tarihi dokusuna dokunuldu!
 

sultanahmet camii


Sultanahmet Camisi buram buram tarih kokan bir camidir. Ayrıca mimarisiyle yıllardır göz kamaştırır. 1609-1616 yılları arasında I.Ahmet tarafından, mimar Sedefkar Mehmet Ağa'ya yaptırılmıştır. Anlayacağımız üzere tarihi simgelerden biridir, Sultanahmet Cami...

Ancak buram buram tarih kokan Sultanahmet Camisinin göze hoş gelen tarihi dokusuna el atıldı. Caminin girişine engelli kardeşlerimiz için bir rampa yapıldı. Fakat rampanın kenarları alüminyum kaplı. Elbette engelli kardeşlerimiz,arkadaşlarımız için bu rampa oldukça faydalı. Zaten buna lafım yok. Ancak alüminyum kaplamalar ne yahu?

Böyle tarihi bir cami için biraz daha paraya kıyıp, tarihi dokusunu bozmayan bir rampa pekala yapılabilirdi. 400 yıllık şahane mimari hiçe sayılarak yapılan bu rampa daha doğrusu rampanın kenarlarını yapanları kınıyorum. Ülkemizde bir çok şehirde tarihi yapılar var. Ancak bu yapıların çoğu bakımsız ve restore edilmediği için çürümeye yüz tutmuş durumda. Restore edilen ve bakımı yapılan tarihi yapılar ise böyle saçma ek yapılarla bozuluyor. Ülkemizi simgeleyen bu tarihi yapıların daha çok önemsenmesi lazım. Tabi ben söyledim diye yetkililer bunu umursamaz. Gerçi yetkililerin, yani bu işin profesyonel kesiminin biz daha leb demeden leblebiyi anlayıp, tarihi dokulara dokunmamaları gerekirdi ya neyse...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 77
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1834
Kayıt tarihi
: 23.01.12
 
 

Kendimi anlatmayı pek sevmem. Çünkü insanın kendinden bahsetmesi siyasetçi olmak ya da siyaset ko..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster