Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sultanahmet farklı kokuyor

Sultanahmet farklı kokuyor
 

Bugün yine Sultanahmet'i gezdim, muhteşem atmosferleri resmettim bol bol..

Teknik bilgilerim zayıf olduğu için blog içinde resimler'in nasıl prind edileceğini bilemediğim için sizlerle paylaşamadığım için üzgünüm..

Ayrı bir koku var Sultanahmet'te..

Tarih mozayiği içinde büyüleniyorsunuz adeta..

Sık sık gider oldum artık Sultanahmet'e..

Bir dönem İstanbul dışında yaşadığımda neden İstanbul'u çok sevdiğimi, neden beni çektiğini sorar dururdum kendi kendime.. Cevap da bulamazdım..

Meğer Tarih'miş, boğaz'miş, adalar'mış..

Ama en çok Tarih'in beni çektiğini anladım..

İstanbul'un her mekanı ayrı bir tarih, ayrı bir doku ama Sultanahmet çok farklı..

80'li yıllarımda Milli Eğitim kurumunda çalıştığım süre içinde işyerimin Sultanahmet'te olması sebebiyle hergün Ayasofya Camii önünden geçer fakat bugünkü gibi etkilemiyordu beni.. Sadece yürüyordum..

Bugün Ayasofya Camii içine girdiğimde iki din'in bir arada yaşayabilirliğini görselleyen görüntülerden etkileniyorum..

Güzel duygular veriyor bana..

Topkapı Sarayı giriş bahçesine girerken daha farklı bir koku alıyor insan..

Tarih'in dokusu içinde başka türlü soluyor insan..

İstanbul'da ikamet edip Sultanahmet'e gidememek veya gitmemek büyük eksiklik..

Anlatımı oldukca güç tarihi muhteşem doku içinde Arkeoloji Müzesi'nin karşısında bulunen eski Darphane binasına sitem edemeden de geçemeyeceğim..

Darphane kullanılmamaktadır..

Gezme fırsatını buldum..

Oldukca büyük alan ve tarihi eserden oluşan binanın bazı kırık camlarından yararlanıp içini gözlemlediğimde inanın burnumun direği sızladı..

Bugün belki bir müzede korunması gereken Madeni para basım makinesini örümcek ağlarıyla örüldüğünü gördüğümde ağlamamak için zor tuttum kendimi..

Ya duvarlar?

İç duvarlar, dış duvarlar amiyane tabiriyle dökülüyor..Binanın ön bahçesi çöplük adeta..

Tarih ağlıyor oralarda..

"Devlet'in imkanı yok mu neden onarılamıyor" gibi klasik cümleler kurmak istemiyorum..

Tarihi eserler korunmalı, onarılmalı, yaşatılmalı..

Son yıllarda Tarihi eserleri korumak adına güzel çalışmalar yapıldığını görüyor ve biliyoruz ama bahsettiğim mekan kaderine bırakılmamalı..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..