Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

03 Nisan '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sultani Bezelye

Bahar, tüm gel-gitleri, aşka davetleri, renkleri, kokuları, alerjik tetiklemeleri, ruhsal yorgunlukları ve de canlı ot ve sebzeleriyle biraz erken, biraz telaşlı, biraz da hevesle geldi bu yıl. Bir bahar daha gördü bu ömür.

Küçük kızları da benim gibi daraltıyor kapalı mekanlar. Gözünü açan “Hadi atta” demeye başlıyor. İşimizi bitirmemizi zor bekliyorlar. Hafta sonları ebe gümeci topluyoruz birlikte ama yemekten hoşlanmıyorlar, tercihleri aşureden yana. Ben, yense çimenleri bile yerim sarımsaklı yoğurtla. Yabani pazı, labada, turp otu, adını bilmediğim ama yendiğinden emin olduğum otları da topluyorum fazlasıyla. Ayıklayıp öyle dağıtıyorum çevremde isteyenlere, bu beni mutlu ediyor.

Bildiğim her şeyi paylaşmak da hala heyecan yaratıyor. Ben seversem herkes severmiş gibi geliyor sanki zor beğenen biriymişim gibi, sevmediğim çok az yiyecek var. Bir görünüp anında kaybolan sultani bezelyeyi kaçırmak istemedim bu bahar. Beş kilo aldım, buharda pişirdim ve buzdolabı poşetleriyle kaldırdım buzluğa kışın yemek için.

Malzeme:1/2 kg sultani bezelye, yarım bağ taze soğan, mısır unu, tuz ve ayçiçek yağı.

Tazecik, su gibiler. Alıp aynı fasulye ayıklar gibi iplikleri ayıklıyorsunuz. Yıkadıktan sonra buharda on-onbeş dakika kadar pişiriyorsunuz. Etin yanında buharda pişmiş hali de çok güzel oluyor. Taze soğanlar incecik kıyılıyor. Buharda pişmiş sultani bezelyelerle ve bir avuçtan biraz fazla mısır unu ve tuzla karıştırılıyor. Yağlanmış tavaya bastırılarak konuluyor ve yaklaşık dört dakika kadar orta ateşte kızartılıyor. Geniş düz bir tabakla ya da düz bir kızartma kapağıyla aynı omlet çevirir gibi çevrilerek üzeri de kızartılıyor. Diğer tarafta aynı dakika ölçüsünde kızartılıp yenmeye hazır hale geliyor. Kalabalığa göre oran arttırılabilir.

 

İçindeki mısır unu sebebiyle, rejimde olanlar ekmeksiz yiyebilirler, tok tutuyor. Kızların Özbekistan’lı bakıcısı sarımsaklı yoğurt dökerek yedi. Ben, bezelyenin tam tadını almaktan yanayım. Ne faydası var derseniz, inanın bilmiyorum, ne desem yalan olur ama gönül rahatlığıyla sağlıklı, iyi, leziz, güzel bir şey diyebilirim.

 

Pişirmeyi düşünüyorsanız hemen alın, bir görünüp hemen bitebiliyor.

 

Ek tarif:Akşamdan kalma patates kızartmalarını ince ince kıyın, tereyağıyla tavada azıcık pul biberle çevirin üzerine yumurta kırın, en üzerine de ince dilimlenmiş kaşar koyarak kahvaltı edin bu da çok güzel ama bunu ekmekle yiyin daha güzel tadı çıkıyor.

 

Afiyetle güzel lezzetlere, ömrünüz hep bahar tadında geçsin. 

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..