Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sulu dil yemeği

Sulu dil yemeği
 

....dil yemeği


Dil yemeği olur mu?

Olur!...
Çok ta güzel olur!

Dün Migros'tan kilosu 12.90 dan bir dana dili aldım, 1.400 kg çekti.
Eve gelince, Google'a baktım; hiç dil yemeği tarifi bulamadım. Tarifler, hep sandviç, hazır füme dil ve soğuk söğüş tarzıydı.

O zaman iş başa düştü, kafama göre bir icat yaptım.
Hanım, dili kapatacak kadar su ve tuz katıp, düdüklüde haşladı. Pişince dili çıkarıp, suyunu tel süzgeçten geçirerek tencereye aktardım.

Dil biraz soğuyunca derisini soyup küçük küb şeklinde doğradım.
Bir demet yeşil soğanı ufak ufak kestim.
İki yemek kaşığı tereyağını tavada kızdırıp, soğanla dili kavurdum.
Tencerede kaynattığım dil suyuna, bir tatlı kaşığı nişasta, bir tatlı kaşığı un ve bir yumurta sarısını fincanda karıştırıp azar azar kattım.

Tavadakileri yayvan bir cam kapaklı tencereye aldım. Kekik, tuz, pul biber, karabiber ektim. Sulu karışımı ilave edip kapağı kapatarak 10-15 dk. ağır ateşte pişirdim.

Oldu...
Sulu yemekten hoşlananların ağzına layık oldu!

Malzeme:
*Bir dana dili
*1 demet taze soğan
*2 çorba k. tereyağ
*1 yumurta sarısı
*1 tatlı k. nişasta
*1 " un
*1 " kekik
*1 " pul biber
*1 çay k. karabiber
*1 " tuz ve dilin suyu

Un-nişasta miktarı arttırılarak, daha kıvamlı da yapılabilir.

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..