Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '16

 
Kategori
Resim
 

Suluboya resimlerinin ağlayanı makbuldür. Yalandan ağlayanı değil !

Suluboya resimlerinin ağlayanı  makbuldür. Yalandan ağlayanı değil !
 

 

         Kültür ve Turizm Bakanlığının İzmir Konak’taki  Resim ve Heykel Müzesinde bir segi vardı. Sanatseverlerin buluştuğu sergide üç bayan  sanatçının suluboya eserleri sergilendi.

         Sanatseverlerin buluştuğu sergide, kokteyl boyunca resimler incelendi ve beğeniler kazandı. Ve sanatçıları tebrik edildi.

KOKTEYLİ, SERGİDE, BİZİM MAKİNAMIZLA BİZİ DE ARALARINDA İSTEDİ SANATSEVERLER. ÇARESİZ RAZI OLDUK. TEAMÜL GEREĞİ, "HEP DIŞINDA " VECİBESİNİ, HATIR İÇİN BOZDUK.(Bunu, sadece basından olanlar bilebilir. usul böyledir.)

                                                   İŞTE O ÜÇ RESSAMIMIZ. 5 NCİ SERGİLERİNDE.

         Kendilerine hoş bir isim de vcrmiş bayan sanatçılar. Bu 5 nci suluboya sergilerini oluşturuyor. Davetiyedeki isimler:   Mediha Bezgin, E.Can Kafdağlı ve Nuray Alemdaroağlu idi. Ve sergi sahiplerini gösteriyordu:: “ Atölye 3’ümüz “ ün Bu üç bayan ressamı, sulu boya tekniklerine göre yaptıkları resimler, hakiki suluboya resimleriydi. Her seyredeni etkiliyordu. Sergiye koydukları isim de hoştu:  “ATÖLYE 3’ümüz”

         Hocamız, yetenekli bir ressamdı. Suluboyayı şöyle tarif ederdi: “ Suluboya resimlerde koyduğunuz renkler, ağlayacak, ağlayacak” derdi. Bizler bunun manasını çözememiştik. “Resimler ağlar mı “ diye. Evet  bu resimleri görünce, resimlerin ağladığını, şıpır şıpır gözyaşlarını akıttıklarını gördük. İşte suluboya resminin esası bu olmalıydı.. Renkler akıcılığını  işaret ediyordu bu “ağlama”  benzetmesi.

O günkü resimde resimlere bakıp da ağlaşanlar olmadı amma,i resimler, sergi boyunca davetlilerin her bakışında ağlamalarını sürdürdüler. Hünerli ellerin fırçaları,   suluboya tekniğinin akışkanlığını, resimlerinde birebir yansıtmışlardı. İşte serginin özü buydu.

         Okul anımızı buraya geçirirken, ressamlardan Mediha Gezgin’i aradım. Anlattım böyle böyle diye ve ekledim:  “Hocamız mükemmelmiş, değil mi bu tabiriyle” dedim.  Cevap olarak da  “ Bu ağlama “ tabirini ilk defa duydum. Ama, hocanızın ifadesi mükemmel Sizin de zikrettiğiniz gibi  resimdeki akıcılığa işaret etmiş. Mamafih bu   “”ağlama” tabiri, çok yakışlık almış. Bundan sonra bu tabiri ben de kullanacağım” dedi.

         Hocamız, Bartın Ortaokulunun resim hocası, Ali Adili idi.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..