Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '12

 
Kategori
Sinema
 

Sümela’nın şifresi: Ana avrat küfür etme komedisi, Karadenizliye bariz hakaret

Sümela’nın şifresi: Ana avrat küfür etme komedisi, Karadenizliye bariz hakaret
 

Geçen gün hayat arkadaşım biricik eşimle birlikte haydi  şu  AVM ye gidelim dedik. Arabamızla gittik.  Arabayı park ettik. AVM ye girene kadar yürüdük , fakat boğazımız yandı. Varoşların kömür kokuları artık Bursa’yı zehirliyordu ve insanlar  kirli havayı solumaktan mutluydu . Çünkü seçimlerde kömür yakımına ve dağıtılmasına onay vermişlerdi. Benim havamı kirletiyorlardı. Lakin yapacak bir şeyim yoktu, çünkü çoğunluk kirli havaya tamam demişti. Merkeze girdik. O sırada haydi sinemaya gidelim dedik ve sinema katına çıktık. Saat 19.13' tü  ve en yakın film 19.30 da Sümela’nın şifresi idi. Hiç bakmadan bilet aldık ve 10 dakika dolaştıktan sonra film başlamıştı ve biz girdik.  Buraya kadar kirli hava harici sorun yoktu.

Yerlerimize oturduk. Filmin konusunu anlamaya çalışıyorduk ki imam rolündeki zat-ı muhteremin ana avrat galiz küfürlerini duyduk. İnsanlar küfür ediliyor ve bu galiz küfürlere bayan ve erkek herkes gülüyor.. Bir an şaşa kaldım. Daha sonra insanların yaptığı yanlışa tebessüm ettim. Sonra düşündüğümde nasıl olur da bir bayan kendisine ve hem cinslerini aşağılayan, adeta erkek eğemen toplumu gösteren, özelikle kadını cinsel obje konumuna sokan küfüre gülebilir. Yaklaşım hicvetme şeklinde bile olsa küfüre gülmemelidir. Erkeğe ne demeli . Anası yerlerde sürünüyor, hayat arkadaşı , kızı, bacısı aşağılanıyor.Erkek buna gülüyor. Kadına istismarı bir bütün olarak sorgulamayan bir toplumda “Neredesin ey Aziz Nesin ” deme de dur. Senarist ve rejisörler hicvetme sanatını herhalde galiz küfürlerle, toplumsal hakaretle buluyorlar.Hicv etme sanatı için Nasrettin Hoca, Karagöz Hacivat ikilisi, Neyzen Teyfik gibi üstadlardan biraz ders almaları gerekir. Oturup düşünsünler. Belki yaptıkları toplumsal çirkinlik örneğinden biraz utanırlar. Tabi utanma Duyguları Hicvetme sanatını yapan gerçek ustaları okuduktan sonra  yerine gelirse. Yoksa aynı tas, aynı hamam gider.

Diğer bir yönü, baba rolündeki imama bakış açısı. İmamlar bir inanç sisteminde toplumda önemli yer tutarlar ve yer, yer toplum önderleri ve danışılan kişiler olarak görülür. Gerçekte sorumlulukları ağır ve önemlidir. Bu günümüzde çirkinleştirilmiş ve yanlış bir bakışla “İmamın dediğini yap, yaptığını yapma”  şekline dönüştürülmüştür.    Toplumsal   olarak İslamiyete yanlış bakış açısını ” Padişahın işi ne hikayesi” nde acı bir şekilde görürüz. Hicvetme sanatını bilmeyen ve küfürü toplumsal hakaretle gösteren bir senarist, doğal olarak İslamiyetin kutsallığını göremeyecek ve bu yaklaşımıyla bir inanç sistemine zarar verecektir.

Gelelim Benim Karadeniz insanıma. Temel fıkralarıyla gönüllerde taht kuran, ancak Karadeniz’i gezince anlayabileceğiniz insanlar. Zor doğadaki, zor insanım. Acar, inatçı insanım. Kıvrak zekalı insanım.” Şeytana papucunu nasıl ters giydirurum” diyen insanım. Bilsinler ki Karadeniz insanı küfürü kaldırmaz. Hele anasına laf edersen Alim Allah piştovi çıkarıverir. Karadeniz insanı ve Karadeniz doğası bir kültürdür. Yetersiz ve yanlış bakış olmuş. Karadenizlim “haçan kusura bakmeysun”  bilirim ki sen bir kültürsün. Anadolumun sert esen rüzgarısın.

Sonuç mu, toplumsal olarak nereye gidiyoruz. Bu filmi  “Keloğlan” seyretse idi. Olmayan saçını yolmak için neler yapmazdı ki.

www.selcukefendi.com sayfasında yayınlandı.

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..