Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '10

 
Kategori
Şiir
 

Sümerli söylenceler-2 (insan yaratılıyor)

Sümerli söylenceler-2 (insan yaratılıyor)
 

Sümerli katip anlattı, ben yazdım.
belki de ''enuma eliş''tendi bana anlattıkları. . .

dörtyüzelli bin yıl var
ineli onlar gökten
a-nun-na-ki adları
yani göklerden inen

ni-bi-ru vatanları
anu en yüceleri
enlili ve enkiyi
yaratan babaları

nibiru gezinirken
kozmosun derininde
delinince gökleri
tiamata indiler

altın arıyorlardı
amaçları onarmak
delinen göklerini
kondular eridu'ya

yüzellisi yollandı
kazmak için abzuyu
binlerce yıl kazdılar
toplayıp altınları

kalan dörtyüzellisi
kaldılar eridu'da
kurdular birkaç şehir
şiruppak, nippur, şipar

bir şar geçip gelince
nibiru tekrar geri
yollandı igigi'ye
sarı altın cevheri

kaç şar geçti bilinmez
isyan çıktı abzuda
dediler artık yeter
bize bir lulu gerek

toplandı büyük konsey
hak verdi asilere
işte böylece dostum
evrimleşti erectus

'adam'dı yaratılan
yani birinci lulu
yani topraktan olan
öncü homo sapiens

ninti yarattı sonra
adamın kadınını
onunla aynı özden
kaburgasından değil

durdu burada katip
dedi bitmedi daha
ve ben hala gelmedim
tanrılar sayfasına.

 
Toplam blog
: 20
: 861
Kayıt tarihi
: 05.01.08
 
 

Doğayı ve üzerindekileri seven, az dostu çok arkadaşı olan, yaşamda acelesi olmayan, ..