Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '21

 
Kategori
Deneme
 

Suna Kan Duygulandırır

Klasik bir söz, “Bende müzik kulağı yok.” Bırakın müzik kulağını bende kulak da yok. Güzellikler doğrudan gönlüme akar. Çirkinlikler kulak arasın dursun...

Muhteşem keman sesi, ben de kuş sesi, yağmur sesi, ırmak sesi, sevgili sesi kadar olmasa bile etkiler beni. Bu etki nasıl oluyor derseniz, anlatamam. En azından zihnimdeki uçurtmalar durur. Zamanı durduramazsınız; ama hiç olmazsa “an”ı yaşayabilirsiniz.

Türk sanatçılarına haksızlık ederek yabancı kemancıları dinledim bir ara. Kemancılar yerine bir iki isim yazmalıydım. Örneğin Farid Farjad Keman Resitalleri...

Bizde de dünya çapında büyük sanatçılar var. Bunlardan biri SUNA KAN.

Suna Kan’ın kemanını dinledim mi, dinlemedim mi? Unuttum. Malum, unutkanlığımız artıyor, duygusallığımız da...

Bugün Facebook’ta bir paylaşım gördüm. Paylaşımda bir siyasetçinin fotoğrafı olduğu için, yanlış anlaşılır düşüncesiyle ben de paylaşmadım.  Ama bu haber aldı götürdü beni.  Suna Kan’ın; “Ben müziği bırakmadım ama o beni bıraktı” demesi; yine "Kemanın kutusunu şimdilik, bu dünyadan gidinceye kadar kapattım. Arkamda her şeye rağmen bir isim ve gençleri toparlayacak bir yarışma bıraktığım için mutluluğum hakikaten çok yüksek." demesi, en çok da Türkiye'nin en iyi keman virtüözlerinden biri olan devlet sanatçısı 83 yaşındaki Suna Kan, bildiğiniz gibi geri kalan yaşamını huzurevinde geçiriyor olması vb. yedi bitirdi beni.

Keman bu haberler kadar etkileyemezdi beni. İlaç içmiş olmama rağmen gözlerimden dolu dolu yaşların akması Gencal’ın hassasiyetinden çok sanatın değerliliğinden veya değersizliğindendir.

Ben bir sanatçı değil bir öğretmenim, der dururdum. Şimdi ne diyeyim? Tanpınar’ı da hatırlayarak  “Ne içindeyim sanatın ne de büsbütün dışında...” diyorum.  Atatürk’ün bir sözünü de hatırlatıyorum:

Bir millet sanattan ve sanatkârdan mahrumsa tam bir hayata malik olamaz. Böyle bir millet bir ayağı topal, bir kolu çolak, sakat ve alil bir kimse gibidir. SANATSIZ KALAN BİR MİLLETİN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ OLUR.”

Bu günüm Suna Kan günüydü. Kemanını da dinledim; hayatını da, onunla ilgili haberleri de okudum. İlgili olanlar, özellikle zamanı olanlar için bazı sitelerin adreslerini vermek isterdim. Ancak Google da bu işi görür, dedim. Bu demek değildir ki Hocanın beğendiklerini okuyucu da beğenir. Dikkat ediniz tavsiye ediyorum demedim, vermek isterdim, dedim. Gerini ben bilmem siz bilirsiniz.

Yararlı olması dileğiyle...

Sabahattin GENCAL, Çekmeköy-İstanbul, 31.05. 2021

 
Toplam blog
: 181
: 635
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

1943'te Trabzonda doğdu. Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen okulunu bitirdikten sonra girdiği Bursa Eğ..