Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Suna Pekuysal-Osman Yağmurdereli..

Suna Pekuysal-Osman Yağmurdereli..
 

Osman Yağmurdereli'ye Tanrıdan rahmet, yakınlarına sabır dileyerek başlamak istiyorum. Ekranların sevimli yüzü, tonton ağabeysiydi. Disiplinli ve iyi bir yapımcı, vefalı bir dost ve arkadaştı takip ettiğim kadarıyla. Yağmurdereli kısaca , yüreğinde insan sevgisi taşıyan ve bunu da etrafına yansıtan bir kişilikti. Siyasi yönünü onaylamasam da..

Bu gün burada yazacaklarım, medyaya yönelik. Adı kızgınlık mı, kırgınlık mı yoksa bu camianın vefasızlığına bir sitem mi bilmiyorum..

Efendim bundan bir süre önce Suna Pekuysal vefat etti. Sağlığında herkesin Suna ablasıydı. Toplumda herkesim tarafından da saygı ve sevgi görürdü rahmetli Suna Pekuysal. Çağdaş bir Cumhuriyet kadınıydı.

"Lüküs Hayat" müzikalinde tam 14 yıl aralıksız oynadı. Tabiri caizse -iki büklüm- haliyle bile sahnedeydi. Yıllarca emek verdi. 54 yıl Şehir Tiyatrolarında oynadı. 250 oyun 100 filmde rol aldı.

"Sahnede ölmek istiyorum ! " diyecek kadar mesleğine aşık, sanatçı duruşu ile örnek bir Türk kadınıydı Pekuysal... Ödülleri ;

1980 Avni Dilligil Ödülü (Tırpan)
1980 Ulvi Uraz Ödülü (Tırpan)
1986 Sanat Kurumu Ödülü (Lüküs Hayat)
1987 İsmail Dümbüllü Ödülü (Lüküs Hayat)
1998 Afife Tiyatro Ödülleri - Nisa Serezli Aşkıner Yaşam Boyu Başarı Ödülü
2000 Belkıs Dilligil Onur Ödülü
2001 38. Antalya Altın Portakal Film Festivali Yaşam Boyu Onur Ödülü
2003 Muhsin Ertuğrul Tiyatro Emek Ödülü

Filmografisini yazmaya kalksam sayfalar yetmez. Rol aldığı tiyatro eserleri de o denli fazla.

Vefat haberini tv ve radyolardan 4.-5. sıralarda öğrendiğimde şaşırdım. Daha sonra Reşat Nuri Sahnesinde düzenlenen töreni izledim. Katılanlara baktım. İçim bir tuhaf oldu. Yadırgadım. Bu kadar emeğin sonucunda bu muydu dedim. Devlet hastahanesinde tedavi, sade bir tören ve uğurlanış..

Suna Pekuysal için çok azdı hemde çok az..

Bu gün bakıyorum, genç yaşta kaybettiğimiz Osman Yağmurdereli için tv kanalları naklen yayın yaptılar. Kadir Topbaş vasiyetini yerine getirerek Aşiyan'a gömülmesini sağladı. Başbakandan Kültür Bakanına kadar oradaydı. Kadir Topbaş dışında, ben mi kaçırdım yoksa bu gün cenazede olanlar Suna Pekuysal'ın cenazesinde de var mıydı? Gerçek anlamda sanatçılar için siyasi kimliği olmayanlar sade, olanlar gösterişli uğurlanır diye bir kural yok zannedersem. Gidilen yer ve giderken giyilen aynı..

Suna Pekuysal'a haksızlık yapıldı. Bu denli büyük bir sanatçı için Ataköy 5.kısımda ki cenaze namazına gelenler onu uğurlamaya yetmedi. Yıllarca birlikte sinema yaptığı şöhretlerden bir tanesi bile yoktu. Reklam olsun diye boy gösteren, her cenazede yüzlerini ezberlediğimiz isimler bile yoktu.

Her iki sanatçımızın da mekânı cennet olsun.

Nur Zeynep

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..